Oprettet ons. d. 29. juni 2011 kl. 08:01

lars_pcworld.dk
lars_pcworld.dk (19.936 points)
www.zozoom.dk
CoAdmin

"Du er anmeldt"

Med etableringen af det nye CoAdmin-system bliver 99% af alle sager behandlet inden for 24 timer, og oftest inden for 12.

Heldigvis er der ikke mere end mellem 2 og 4 anmeldelser om dagen, hvilket jo tyder på at de fleste Eksperten-brugere er gode til at følge de retningslinier der er her på sitet.

Samtidig er de fleste ældre brugere rigtigt gode til at påpege når der sker noget forkert - og komme med konstruktive forslag til hvordan man undgår det i fremtiden. F.eks. når det er en forkert kategori eller at der er for mange åbne spørgsmål. Det er fedt og med til at holde Eksperten på sporet.

Der kan dog af og til udvikle sig en lidt for hård tone blandt de, som påpeger når der sker noget der ikke helt passer ind i Ekspertens ånd (eller regler).

Derfor synes jeg at vi skal prøve at efterleve disse punkter:

1) Anmeld-knappen virker og CoAdmin (mig pt.) får beskeden. Det er derfor ikke nødvendigt at skrive "Du er anmeldt!" i tråden. Det virker ofte unødigt provokerende og er med til at afspore debatten.

2) Tal pænt, peg til det relevante afsnit i FAQ eller forklar hvorfor en given opførsel er forkert. Virker det ikke, så brug "Anmeld"-knappen.

3) Hver sag er unik og det er CoAdmin der afgør hvad der skal ske. En bruger kan få en advarsel (oftest bare en "Husk lige...") mens en anden måske allerede har forstået budskabet og skrevet det i tråden, hvorfor der sker ingenting.

4) En anmeldelse er en sag mellem CoAdmin og den som er anmeldt. Så tak for anmeldelsen, det er CoAdmin der håndterer den herfra.

5) Hav det sjovt, fokuser på de 99,9% indlæg (1,3 millioner+) der er problemfri, hjælp de andre og husk at verden ikke går i stå på grund af et spørgsmål i en forkert kategori. Anmeld det, så flytter jeg det og brug punkt 2 til at hjælpe brugeren på ret spor en anden gang.

...hvordan lyder det?

Skrevet ons. d. 29. juni 2011 kl. 22:18

arne_v
arne_v (1.083.579 points)
re 4)

Der er naturligvis visse privacy hensyn.

Men kan I ikke sende en PM til anmelder med "Behandlingen af anmeldelse oprettet xx-xxx-xxxx xx:xx er nu afsluttet"?

Det vil jo vise anmelder at der sker noget uden at kraenke anmeldtes privacy.

Skrevet ons. d. 29. juni 2011 kl. 23:22

lars_pcworld.dk
lars_pcworld.dk (19.936 points)
www.zozoom.dk
CoAdmin
God ide Arne, det er taget med til version 1.1. Det ville nok give en feedback uden at gå i detaljer. Intern markerer jeg også om en anmeldelse er afvist, venter på oplysninger eller afsluttet.

Skrevet tor. d. 30. juni 2011 kl. 11:56

splazz
splazz (63.588 points)
majbom.com
det er sq lækkert at se - faktisk som arne_v skriver synes jeg også en tilbagemelding til anmelder er vigtig (det skrev jeg også i forrige blogindlæg)

kanon!

Skrevet søn. d. 03. juli 2011 kl. 08:40

riversen
riversen (63.046 points)
blog.riversen.dk/
Eller også har man bare opgivet anmeld systemet fordi der ikke er sket en bønne i lang tid... eller det er den fornemmelse man sidder med.

Det kunne være rart med en opfordring til ikke at spamme et spørgsmål med indlæg omkr. for mange åbne spørgsmål etc.... benyt pb systemet istedet for at lægge irrelevant info for det egentlig spørgsmål.

Skrevet søn. d. 03. juli 2011 kl. 11:42

lisbethnlaursen
lisbethnlaursen (6.855 points)
Er helt ny herinde, og en af IT-amøberne ;) som gerne vil blive klogere, forhåbentlig med jeres hjælp.

Kom til at lave flere fejl ved det just oprettede spørgsmål (anvendte svar-funktionen i stedet for "kommentar"). Synes det kunne være rart hvis der var et tydeligt link "Ny på Eksperten" (el. lign. titel). Ved nu at en sådan guide findes, men hvor er det nu lige den er? Tror en let-at-finde guide, kunne afhjælpe nogle af begynder-fejlene.

Håber dette er rette sted at komme med denne kommentar.

Skrevet søn. d. 03. juli 2011 kl. 13:23

@iversen det har jeg også oplevet et par gange, men du har ret, det ville være mere civiliseret at sende en privat besked til den enkelte bruger fremfor at smide en kommentar i tråden som alligevel ikke løser det problem som der bliver spurgt efter en løsning til.

Problemet er så bare at man ikke kan slette sine privatbeskeder, så de ligger åbenbart gemt i et arkiv til evig tid.

Skrevet søn. d. 03. juli 2011 kl. 17:26

arne_v
arne_v (1.083.579 points)
re Liseth)

http://www.eksperten.dk/faq var nok et OK sted at starte

Skrevet man. d. 04. juli 2011 kl. 15:10

karise_larry
karise_larry (283.864 points)
www.ballade.dk
<lisbethnlaursen> ->
www.eksperten.dk/faq +
www.eksperten.dk/brugerbetingelser

som der også er nævnt i den automatiske Velkomst E-mail, ved bruger registering...

Skrevet man. d. 11. juli 2011 kl. 12:09

bauerdata
bauerdata (25.607 points)
www.bauerhost.dk
Ville være rart med en slet/ret indlæg.
Så man kunne rette fejl.
På facebook har de en feature som gør at man inden for 1 minut kan rette i sit indlæg.
Eller hvis man ikke når det kan slette indlægget.

Skrevet søn. d. 28. august 2011 kl. 14:22


Skrevet søn. d. 04. september 2011 kl. 20:45

splazz
splazz (63.588 points)
majbom.com
-> john_stigers - det får du nok ikke at vide før efter jul - Lars har jo både skrevet indlægget OG ét svar I ÅR, så hans kvote er nok opbrugt!

FFS det er sq noget ringe efterhånden, hvad der er af tilbagemeldinger.

bliver der overhovedet arbejdet på siden her?
synes aldrig der kommer noget nyt, hvad er der kommet siden fik et komplet makeover for hvad, 3 år siden, det eneste er vel nogle forbedrede toplister, en tvivlsomt bedre søgefunktion og en tilsyneladende rimelig ligegyldig co-admin-funktion.

kunne da hurtigt finde 5 ting der ville gøre det nemmere for mange i kode-kategorierne at arbejde med at hjælpe andre herinde - men jeg gider ikke bruge tid på det, for tanken om at der går 5 år inden det MÅSKE bliver implementeret kan jeg ikke holde ud.

Skrevet tor. d. 08. september 2011 kl. 11:04

angelenglen
angelenglen (10.892 points)
Jeg savner stadig en søgefunktion, der kan begrænses til kun at søge i en enkelt kategori.

Den nuværende søgefunktion har jeg totalt opgivet.

Skrevet fre. d. 16. september 2011 kl. 22:49

angelenglen, prøv på google:
test site:www.eksperten.dk/spm/Databaser

Her søger du på test i kategorien databaser
Kan det bruges?

Skrevet ons. d. 12. oktober 2011 kl. 20:21

keysersoze
keysersoze (335.733 points)
www.soze.dk
Gad vide hvor lang tid man kan forvente at den sidste procent tager %o)

Skrevet fre. d. 21. oktober 2011 kl. 12:26

splazz
splazz (63.588 points)
majbom.com
-> soze - sikkert lige så lang tid som der går mellem lars' besøg i denne tråd... :s

Skrevet tir. d. 22. november 2011 kl. 20:46


Skrevet fre. d. 09. december 2011 kl. 10:15

treatmenice
treatmenice (96.361 points)
denne her ligger stdig i min profil og roder
skulle den ikke være slettet samtidig med i smed personen ud

http://www.imgplace.com/viewimg534/1223/36iminprofil.jpg

m.v.h

Skrevet lør. d. 17. december 2011 kl. 22:43

Post slettes ikke. Arkiver den, så ser du den ikke længere.

Skrevet tor. d. 18. oktober 2012 kl. 20:44

deadman
deadman (5.900 points)
www.olddevils.dk
Hvem er coadmin?
Hvem er admin?

Sker der noget overhovedet?

Skrevet ons. d. 29. maj 2013 kl. 11:40


Skrevet ons. d. 05. juni 2013 kl. 07:44

treatmenice
treatmenice (96.361 points)
lars

der er problemer med at modtage email fra jer

har ikke fået nogle I over en måned ??????????????????????????????

har google mail der sender dem videre men der kommer ikke nogen fra eksperten

Skrevet ons. d. 05. juni 2013 kl. 07:45

treatmenice
treatmenice (96.361 points)
har vi stadig en usynlig administrator ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Skriv en kommentar


Log ind

   





Computerworld

Teaser billede

Vi skiftede ét stykke hardware - nu flyver fire år gammel computer som var den ny

Med tiden vil din computer føles, som var den fra det forrige århundrede. Men ved at skifte et bestemt stykke hardware, kan du sparke liv i den igen. Vi gjorde det med en Macbook Pro, og den føles...

CIO

Teaser billede

Odense Kommune kunne ikke købe sig til it-løsning: Valgte i stedet at udvikle den selv

Der var ingen løsninger på markedet, og derfor valgte Odense Kommune at udvikle sin egen software-løsning. Her fortæller kommunen om erfaringerne med selv at udvikle software.

Comon

Teaser billede

Skype-brugere raser: Hvorfor sniger Microsoft Bing og MSN med i installationen?

Når man installerer Skype, skal man være på dupperne, hvis man ikke ved samme lejlighed vil have Bing og MSN installeret. Det er langt fra alle Skype-brugere tilfredse med.

Channelworld

Teaser billede

It-direktør tæller på knapperne: Skal jeg trække millionoverskud ud af mit firma?

Dansk hardware-forhandler har i de seneste 10 år tjent gode penge på salg af hardware. "Der er mange i branchen, der ikke synes, det er spor fancy at sælge en boks. Men der skal jo være en,...

White paper

Teaser billede

Sådan får du lynhurtige web- og mobil-apps

Byg et netværk der kan håndtere din virksomheds komplekse økosystem af forskellige typer af apps og skab den bedst mulige brugeroplevelse.



Udgiver · © 2015 Computerworld A/S · Hørkær 18 · 2730 Herlev · Tlf.: 77 300 300 · Fax: 77 300 301 · Brug af personoplysninger