Avatar billede per2edb Praktikant
10. december 2014 - 23:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DoCmd.FindRecord

Har i erfaring for
DoCmd.FindRecord Id, acEntire, , acSearchAll, , acAll
ikke kan anvendes i en subform hændelse Form_Current eller Change
Jeg får fejlen søg eller erstat kan ikke bruges her
Hvad vil gøre i dette tilfælde
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2014 - 09:24 #1
if your on the sub form in the On current event what are you trying to find with the Id? I assume its the id of the current record so why find it if your sitting on it?
Avatar billede terry Ekspert
15. december 2014 - 16:03 #2
and don't forget your other question you have opened :-)
Avatar billede per2edb Praktikant
15. december 2014 - 18:22 #3
Desværre har jeg ikke forklaret det tilstrækkeligt.
Jeg har en postkilde på en subform hvor jeg skal have tildelt et felt en værdi hentet fra en anden subform.
Af komplicerede årsager kan jeg ikke benytte subformens normale
over/underordnet felt

Hved hvilken hændelse kan jeg placere:

LinkMasterFields=xxxx
LinkChildFields=xxxx

ved aktuel (Form_Current)virker det ikke
Avatar billede terry Ekspert
15. december 2014 - 19:19 #4
Desværre har jeg ikke forklaret det tilstrækkeligt

You should try and give enough information so we get the full picture of what is happening, that way it is easier to maybe make other suggestions on how you could solve your problem.

Jeg har en postkilde på en subform hvor jeg skal have tildelt et felt en værdi hentet fra en anden subform.

If there is a relation to the data in both sub forms then why don't  you just use an SQL update statement to update the field then requery the sub form.
Avatar billede per2edb Praktikant
19. december 2014 - 11:44 #5
Desværre er det så kompliceret (6 Subforme 12 tabeller osv...)
at det vil kræve mange sider at forklare. Derfor koger jeg det ned til en esensen.
Jeg kan omgå mit problem hvis jeg kan lave en:

frm.Form.RecordSource = "Select Firma .....
frm.Form.Requery

På en FORM UDEN Subformene aktiveres
(At undgå det med en variabel der i subformene medfører overspringning duer ikke)
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2014 - 11:59 #6
If you set the recordsource you do not need to requery, setting the recordsource does it automatically

På en FORM UDEN Subformene aktiveres
(At undgå det med en variabel der i subformene medfører overspringning duer ikke)

Now I'm lost, I think your on your own from here.
Avatar billede per2edb Praktikant
19. december 2014 - 12:11 #7
Hej terry

Både .RecordSource og .Requery på en Form medfører aktivering af subformene,
så når  .Requery fjernes er der kun 1 hop - Tak
Men...
Findes der ikke en kommando der gør subformene ikke aktiveres automatisk?
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2014 - 13:04 #8
when I don't fully know what your trying to do its not easy to suggest anything
Avatar billede per2edb Praktikant
27. december 2014 - 08:57 #9
Afslutted