Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 09:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Farve markering i Excel

Hej jeg har det problem at jeg skal have en celle til at skifte farve efter en værdi i et andet felt. Dette skal gøres på ca. 600 celler.

Den skal virke på følgende måde

A1,har værdien og skifter farve, B1 skifter til samme farve A1
A2,har værdien og skifter farve, B2 skifter til samme farve A2
A3,har værdien og skifter farve, B3 skifter til samme farve A3
osv.

Den skal skifte mellem 3 farver
Grøn >100
Guld =100
Rød  <100
11. december 2014 - 09:25 #1
Funktionen du skal anvende hedder Betinget formatering og findes på fanen Startside.

Marker området A1:'sidste anvendte celle i B-kolonnen'
Vælg Betinget formatering -> Ny regel... -> Brug en formel til at bestemme, hvilke celler der skal formateres
Indtast denne formel: =$A1>100
Klik på knappen Formater..., og vælg den ønskede formatering

Gentag disse punkter for de 2 øvrige betingelser.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 10:11 #2
Problemet er at hvis jeg skal gøre det på den måde, så skal jeg gøre det 600x3 gange. Er der ikke en måde hvor man kan markere de 600 celler som skal have formlen og oprette dem alle på en gang?
11. december 2014 - 10:33 #3
Hvor får du 600 * 3 fra?????

Læs hvad jeg skriver - og lad være med at lave dine egne fortolkninger af det:
Marker området A1:'sidste anvendte celle i B-kolonnen'
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 10:43 #4
Skriver at formlen skal bruges på ca 600 celler, og da der skal oprettes 3 farve koder, giver det 600x3 gange at jeg skal opsætte den formel.
11. december 2014 - 10:48 #5
Læser du overhovedet hvad jeg skriver?????
Avatar billede supertekst Ekspert
11. december 2014 - 16:06 #6
Må det være via VBA?
Avatar billede jens48 Ekspert
11. december 2014 - 18:56 #7
Hvis du ikke ønsker at nærlæse Erik Juuls iøvrigt ret klare tekst kan du bare fomattere celle A1 ( =$A1>100 osv.) og så kopiere formatteringen til alle ønskede celler i kolonne A og B
Avatar billede susanne72 Nybegynder
12. december 2014 - 09:33 #8
@ Vendelin123:
Tror, det er er Erik Juuls vending "Marker området A1:'sidste anvendte celle i B-kolonnen'" du misser ud på.

Det han mener er, at du skal markere de celler hvori du har data - henholdsvis kolonne A og Kolonne B og så ned til række 600 (eller hvor mange rækker du nu præcist har.

Og derfra følger du Erik Juuls i øvrigt glimrende anvisning.

Spørg igen, hvis du strander.

Mvh Susanne

** Husk en god tone - der er også noget DU synes er svært **
Avatar billede MadsP007 Novice
03. marts 2015 - 16:38 #9
Funktionen du skal anvende hedder Betinget formatering og findes på fanen Startside.

Marker området A1:'sidste anvendte celle i B-kolonnen'
Vælg Betinget formatering -> Ny regel... -> Brug en formel til at bestemme, hvilke celler der skal formateres
Indtast denne formel: =A1>100
Klik på knappen Formater..., og vælg den ønskede formatering

Gentag disse punkter for de 2 øvrige betingelser.

Husk det er vigtigt at der ikke er $ tegn i formlen, for elles kan du ikke trække den ned over de andre celler
04. marts 2015 - 10:18 #10
MadsP007>> Hvordan kan du tillade dg at kopiere et indlæg, og lægge det som svar????
Avatar billede repox Seniormester
04. marts 2015 - 10:25 #11
Så er det fikset.
04. marts 2015 - 10:39 #12
Tak repox!