Avatar billede svla Mester
11. december 2014 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter opdatering fra Windows Update

Hej
Bruger: Windows 7 professionel og Office 2010.

Har lige opdateret min PC, med de opdateringer der var til rådighed i Windows Update i alt 23 opdateringer i dag.

Efter at PC'eren er blevet opdateret virker Visual Basic i Excel ikke længere, det er som om det er deaktiveret, ellers har jeg ikke oplevet nogen problemer.

Er der nogen som lige kunne komme med lidt hjælp til dette problem, f.eks. hvordan jeg igen får aktiveret Visual Basic i Excel igen ???

Håber lige og høre om andre har oplevet det samme, eller om der lige er en som kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2014 - 20:26 #1
nye win 7 opdateringer afliver gamle office (for at du skal købe ny office).

muligvis kan du installere office 2010 igen, muligvis ikke.
min ven kunne ikke.

fjern office, reboot, installer det igen, og se hvad der så sker.
Avatar billede svla Mester
11. december 2014 - 21:03 #2
Hej
Tak for dit svar, det var ikke godt og høre.
Jeg har gjort følgende fra problemet opstod og endtil nu, startet med følgende:

1) Installeret opdateringer.
- herefter virkede VBA ikke længere i Excel.

2) Systemgendannelse tilbage til før opdateringer.
- nu virkede VBA i Excel igen.

3 ) Installerer opdateringer igen.
- herefter virkede VBA ikke længere i Excel igen.

4) Afinstalleret Office 2010, og installerer Office 2010 igen, i håb om at det var officepakken som var skadet.
- VBA kunne herefter stadigvæk ikke fungerer.

Nu kan jeg så igen gå tilbage via systemgendannelse til før punkt 1, - men hvad kan man så gøre ?????
Men, rart og høre at der er andre som har haft det samme problem, og der bliver så nok flere, hvis det som du skriver er korrekt, og det tror jeg selvfølgelig på.

Har du nogen forslag til hvad der mon kan gøres, det er rigtig træls, da jeg har mange Excelark med VBA-koder, som jeg bruger dagligt.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2014 - 01:34 #3
opdateringen er et patch, det er ikke en overskrivelse.
hvis du kan finde ud af hvilken opdatering der har lavet om på VB, og så afinstallerer den opdatering, så sku VB virke igen.

i det hele taget, lad være med at opdatere MS office, og lær at omgå de fejl som det har. jo flere fejlrettelser der har været, jo flere fejl er der opstået
Avatar billede svla Mester
12. december 2014 - 08:31 #4
Tak for svar
Jeg arbejder med sagen, havde tænkt mig og bruge systemgendannelse, og så gå tilbage til hvor det virkede, herefter kan jeg opdatere igen men ikke lige de opdateringer til MS office, og så se hvad der sker. Mon ikke det var en god måde ?

Jeg vender tilbage, når det er prøvet.
Avatar billede svla Mester
12. december 2014 - 15:18 #5
Har fået VBA til og virke igen, men tilsidst brugte jeg systemgendannelse og gik tilbage før første opdatering, da der var flere ting som jeg kunne gøre men var usikker på om det var 100 % rigtigt.

Fik et tip ved Micro support om at det var opdatering KB3004394 som skabte problemet, samt fik følgende link til løsning på anden måde linket er her:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/b8f0af82-0bb8-4799-aa62-1dbcbc5b7742/excel-2010-macros-does-not-work-after-updates-9dec2014?forum=excel

Men tak for hjælpen har kvitteret med point på dit svar