Avatar billede LarsLj Novice
11. december 2014 - 11:58 Der er 2 kommentarer

Outlook 2013. Jeg kan ikke trække mails over i kalenderen under opgavepanelet

Hej. Jeg er vant til fra Outlook 2010, at jeg kan trække en mail over i kalenderen i Opgavepanelet og slippe den på en dato. Meget praktisk, hvis jeg f.eks. skal huske at ringe til nogen om et par dage.

MEN i min nye Outlook 2013 kan det ikke lade sig gøre. Er der nogen, der ved, om jeg skal slå noget til/fra for at få lov til at droppe mails i kalenderen til action på en bestemt dato.

På forhånd tak for svaret
//Lars
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
14. december 2014 - 04:57 #1
Jeg ANTAGER du anvender Outlook 2013 DK installeret på en PC.

NB se tips nederst!

1. Du bør kunne trække en mail ned på din kalender gruppe, og den vil oprette en aftale, hvor du så skal taste/vælge datoen.

2. Du kan markere en mail og taste CTRL+SHIFT+V, så vælge Kalender, så opnår du det samme.

3. Du kan i boksen Hurtige Trin oprette et Nyt Hurtigt Trin af typen Brugerdefineret give den et fornuftigt navn, vælge handlingen Opret en aftale med vedhæftet fil og evt. vælge en genvej (CTRL+SHIFT+ et tal 1-9), eller bare anvende den til at klikke på i boksen Hurtige Trin. Resultatet er stadig du skal taste/vælge dato og klokkeslæt (Hvis det er relevant)

4. Du kan (hvis det ikke behøver ligge i kalenderen) markere mailen til opfølgning, enten ved at højreklikke , vælge Opfølgning, og vælge Påmindelse, og så indstille dato og klokkeslet for påmindelse.

5. du kan som alternativ, når du står i mail, vælge på HJEM, Opfølgning og højreklikkeTilføj Opfølgning... og vælge Føj til værktøjslinien hurtig adgang. Efterfølgende vil den have en tal-knap når du taster ALT tasten, og hvis du ikke redigerer på rækkefølgen kan du efterfølgende når du har markeret mailen taste ALT+[Det tal den viser] for at tilføje en påmindelse

TIPS:
Du kan taste datoer ind ved at taste ugedagen, så vil den vælge først kommende dato med den tastede ugedag.

Du kan også taste ugedag antal uger (torsdag 3 uger) så regner den også datoen ud (8. januar 2015)

ellers kan du taste Dag-Måned (15-4) så vil den finde først kommende forekomst af datoen (15.April.2015)

Håber det giver mening!

God dag, weekend jul m.m. ;0)
Avatar billede LarsLj Novice
17. december 2014 - 08:18 #2
Grundproblemet med, at jeg ikke forstår, hvorfor jeg i lige netop denne udgave af Outlook 2013 ikke bare kan trække min mail over i kalenderen, er ikke løst. Jeg bomber vores IT-ansvarlige :-)

Men: Udover det giver dit svar mening, og jeg kan løse problemet ved at følge din meget præcise beskrivelse. Så tak for rådet og din tid!