Avatar billede SilverBuddy Praktikant
12. december 2014 - 13:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

En lille sjov en om skærmprint...

I Win 7 eller 8 (som admin).
Start - Alle programmer
Højreklik på Internet Explorer og vælg "Kør som administrator"

Så dukker der et lille vindue op (Kontrol af brugerkonti).

Prøv så at tage et skærmprint af dette vindue/denne skærm.

Jeg har prøvet med Windows eget Print Screen tool, og også med 2 gratis alternativer (3. part sw), men uden held.
Man kan selvfølgelig altid benytte en mobiltelefon til at tage et billede af skærmen, men det er ikke særlig tilfredsstillende.

Løsningen må ikke være for avanceret og den skal være gratis (dvs. ingen "super" sw).

Spændt på at høre forslag

Vh.
Silver...
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2014 - 14:15 #1
der kommer ikke et lille vindue op (Kontrol af brugerkonti).
hos mig lukker Internet Explorer  op!
12. december 2014 - 14:17 #2
.... samme her!
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2014 - 14:22 #3
Fungerer fint her: Alt + PrtScn
Avatar billede store-morten Ekspert
12. december 2014 - 14:43 #4
Prøv:
Start --> Klippeværktøj
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2014 - 14:58 #5
#3 Billede Af (Kontrol af brugerkonti).Må vi se??
hvis jeg trykker på Kør som administrator lukker Internet Explorer  op!
http://gratisupload.dk/vis_billede/717369/
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2014 - 15:18 #6
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2014 - 15:39 #7
Undskyld hvis jeg har misforstået spørgsmål
Jeg mente der skulle tages et screen shot som her
http://gratisupload.dk/vis_billede/717372/
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2014 - 15:44 #8
Kan väre mig der har misforstået, aner det ikke. Tog kun af selve popup.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2014 - 15:45 #9
Men har ikke noget problem med at tage af hele skärmen inkl login, heller.
Avatar billede SilverBuddy Praktikant
12. december 2014 - 15:49 #10
Dette er hvad jeg og en kollega ser (og det vi gerne vil ha' taget billede af):
http://gupl.dk/717373/

det skal lige bemærkes at vi er IT folk med admin rettigheder, og maskinerne er domæne maskiner.

Vh
Silver...
Avatar billede SilverBuddy Praktikant
12. december 2014 - 15:51 #11
Det kan være en policy, sat af en af driftfolkene...?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
12. december 2014 - 16:35 #12
Jeg har prøvet et par programmer på din beskrevne måde :

Windows 7 - dansk - helt opdateret.

Start - alle programmer - højreklik på et program - åben som administrator

Ctrl+PrintScreen - lave ny side i Photoshop - ctrl+v

Der er bare ingenting i screenshot-hukommelsen at paste !!!

Jeg tror ( uden at vide det ) at windows med vilje har disablet lige præcis den funktion. Altså når du er i admin-mode kan du ikke få adgang til systemets følsomme informationer ved at printe skærmen ???
Avatar billede jernrosen3 Forsker
12. december 2014 - 16:40 #13
"Jeg tror ( uden at vide det ) at windows med vilje har disablet lige præcis den funktion. Altså når du er i admin-mode kan du ikke få adgang til systemets følsomme informationer ved at printe skærmen ??? "

Med en lille tilføjelse : Når windows er i mellemfasen mellem den normale fase og admin-fasen kan du ikke printe informationerne da du derved kan skade en eventuel anden ejer af systemet.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. december 2014 - 16:44 #14
Hvis det er fordi du skal bruge det har jeg rettet lidt på dit billede.
http://gratisupload.dk/vis/717375
12. december 2014 - 17:51 #15
#4 foreslog klippe værktøj.

jeg kører engelsk windows, her hedder det snipping tool.
Og det tager stort set alt :)
Og det er et standard windows værktøj.
Jeg ved ikke om det var med I Vista, men det er I Windows 7.

du kan evt. starte det inden du piller I det du skal klippe.
Avatar billede SilverBuddy Praktikant
13. maj 2015 - 18:09 #16
Lukket