Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 17:17 Der er 18 kommentarer

Computer er gået død

Hej, jeg har en computer, som er løbet tør for strøm, og som ikke vil oplade.
Jeg har prøvet at tage batteriet og strømstikket ud, for derefter at holde tænd-knappen inde, men dette har ikke rigtigt virket.
Jeg har dog formået at få liv i den to gange, hvorafter den hurtigt er gået ud igen.
Jeg har haft stående til opladning hele natten, men den kan stadig ikke tændes.

Nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2014 - 17:47 #1
Prøvet at fjerne batteriet og sætte strøm til? Kan være en defekthed i batteriet..
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 17:51 #2
De virkede desværre ikke
Avatar billede Watson Nybegynder
12. december 2014 - 18:07 #3
Hvilken computer er det og hvor gammel er den?
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 18:09 #4
Det er en Lenovo G570, tror at den er ca.  år gammel.
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 18:10 #5
ca. 2 år gammel
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2014 - 18:13 #6
Hvis du har kvittering og den er lige under 2 år bør du kontakte sælger omgående...
Tror desværre den er færdig..

Når du sætter strøm til den lyser dens dioder så? Der er en diode der indikerer når der er sat strøm til..
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 18:16 #7
Min søster, hvis computer det er, siger at der ikke er nogen diode, som viser om der er sat strøm til eller ej, dette har nemlig irreterret mig, da jeg er lidt i tvivl om det måske kunne være strømstikket.
Avatar billede Watson Nybegynder
12. december 2014 - 18:22 #8
Undersøg helt præcist hvor gammel den er, og hvis du stadig har kvitteringen, så den til stedet hvor den er købt. husk på at du har 2 års reklamationsret.
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 18:24 #9
Da den er købt for coop-point i kvickly, er jeg ikke sikker på at dette gælder.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2014 - 19:01 #10
Du har 2 års reklamationsret på alt du køber i Danmark.
Det står i købe lovgivningen :-)
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 20:39 #11
Den er desværre købt for lidt mere end to år siden
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2014 - 20:44 #12
En skam.
Hvis du afmonterer batteriet og kobler strøm kablet til den er der så nogen dioder der kommer lys i?
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 21:26 #13
Nej, men så vidt jeg ved skete det heller ikke før. i går lyste en enkelt diode, som min søster siger viser hvor meget strøm der er på, og da den lyste rødt, var der meget lidt tilbage. Men nu lyser denne diode heller ikke.
Tænker at jeg måske skal prøve at finde en anden oplader.
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
12. december 2014 - 21:34 #14
Jeg tror at jeg glemte at skrive at da den var ved at løbe tør for strøm, satte min søster den til at lade op, men på det tidspunkt gad den heller ikke lade.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2014 - 22:01 #15
Jo, men som nævnt er der en diode på bærbaren der indikerer at den er tilsluttet strøm? (Skulle gerne være en diode et sted enten tæt ved skærmen eller nede foran ved touchpaden.. (Vil være synlig når man sidder og arbejder ved bærbaren oftest).
Det jeg søger viden om er om det blot om der er signal til strøm eller slet ikke. Hvis ikke så er det nok bundkortet og derfor er den ikke meget værd, men dine data ligger på harddisken som du skal passe på!
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
13. december 2014 - 10:38 #16
Der er ikke nogen diode, som lyser når den er tilsluttet strøm, men det var der heller ikke, før den gik i stykker.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2014 - 11:21 #17
Okay, hvor lang tid holdt du tænd knappen i bund da den var uden strøm og batteri?
Avatar billede Caroline_3 Nybegynder
13. december 2014 - 12:40 #18
Har både prøvet 30 sekunder og 2 minutter