Avatar billede Acerlap Nybegynder
13. december 2014 - 21:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anonym hjemmeside

Hvordan opretter jeg en hjemmeside,
hvor ejeren ikke vises på fx.
https://www.dk-hostmaster.dk
http://www.whois.com/whois
og andre lign. sider, ?

noget i retning af multimediejonglørmakkerparret,
og rygklapperne på Trustpilot,
[fjernet]
Avatar billede repox Seniormester
13. december 2014 - 23:16 #1
Du kan kun være anonym i DK-Hostmasters whois opslag, hvis du har hemmelig adresse i folkeregistreret.

Alternativt kan du bruge din virksomhed (hvis du har sådan en) eller finde en stråmand til formålet.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
14. december 2014 - 07:26 #2
Er du 100% sikker, ?

eksempel :
dyr.skysite.dk  (dem er der en hel del af)

info fra DK-Hostmaster :
Søgningen gav intet resultat.!!!

PS. "stråmand",.. kan det fx. være en 'tænkt' person i udlandet. ?
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2014 - 10:52 #3
dyr er bare et subdomæne og det vil aldrig fremgå hos dk-hostmaster - kun hvis du søger på selve domænenavnet og det giver fint resultat.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
14. december 2014 - 13:09 #4
Så sandt, så sandt,
mener her på Eksperten/forum,
+ stort set alle andre forum/fora, incl. Facebook Twitter osv.
er det helt ok at være anonym,.. i det mindste offentlig anonym,

den mulighed bortfalder så tilsyneladende ved at oprette en 'rigtig' hjemmeside,
til stor skade for bl.a. ytringsfriheden.

- du er altså helt enig i første svar, ?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. december 2014 - 14:02 #5
Har selv et par hjemmesider og har hemmelig adresse og mine infoermationer fremgår ikke hvis nogen whoiser dem :-)

bare log på borger.dk og find adresse beskyttelse
Avatar billede leif Seniormester
14. december 2014 - 16:25 #6
En stråmand er IKKE løsningen da du så ikke selv har rettighederne.

En løsning som er nævnt et par gange og den eneste løsning er at få Adressebeskyttelse hos kommunen og derved kan adresse skjules på DK-Hostmaster.

Bemærk dog at DK-Hostmaster vil altid vide hvem du er og ifb. med en evt. politi anmeldelse eller andet vil de have pligt til at oplyse hvem der står bag.

Men, men, min talemåde: "Hvis man ikke tør stå ved hvad man siger eller skriver så lad være med det" og derved også i sammenhæng at hvis man kun tør at gøre det Anonymt i forhold til at oprette og administrere en hjemmeside til det så lad være.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
15. december 2014 - 02:28 #7
@leif

Jeg kan godt lide dit svar, og er helt enig i den med 'stråmanden'.

citerer lige din talemåde :
"Hvis man ikke tør stå ved hvad man siger eller skriver så lad være med det"

men du har dog selv valgt at være anonym ikk', !
præcis som jeg, og tusindvis af andre der udtaler sig åbent på nettet,
og det er der rigtig mange gode grunde til,

hvorimod det modsatte (åbenhed) har resulteret i mange Ubehageligheder,
især blandt den yngre generation.

bagateller som færdselsloven, tatoveringer, (måske især) religiøs fanatisme,
er noget der virkelig kan bringe sindene i kog,
i værste fald være livsfarlige,

prøv bare at køre en tur på landevejen, og Overholde loven/Hastighedsbegrænsningen,
mere skal der såmænd ikke til, før du bliver særdeles Upopulær hos medtrafikanterne.

det behøver ikke nødvendigvis at være slige ting som Børneporno,
Kriminel tankegang, Svindel, Bedrageri, mm. som årsag til ønsket om anonymitet,

min mening er at meget få mennesker kan bryste sig af at være "perfekt"
så længe der findes "Uperfekte", er der god grund til at være forsigtig,
fx. ved at være anonym, så kan man også sove trygt om natten.

bare tanken om at enhver frit kan kan se min nøjagtige adresse, tlf. nr.
profession, facebook profil, - ja stort set alle personlige info, incl. div. familie, mm.
virker yderst afskrækkende.

men det er tilsyneladende kun muligt at undgå, ved at have hemmelig adresse,
med de bagdele og ulemper det medfører.

alt sammen i år. 2014, - i Danmark, - et af verdens mest frie og åbne lande. !
Avatar billede repox Seniormester
15. december 2014 - 08:43 #8
Selvom du har hemmelig adresse er du jo, som allerede nævnt, ikke anonym.

Ytringsfrihed er altid under ansvar; DK-Hostmaster ved hvem du er og udleverer eventuelle oplysninger i forbindelse med straffesager/erstatningskrav.

Hver eneste gang du besøger en side, så bliver din IP registeret; jovist - du kan da anvende Tor (mens det stadig får lov til at eksistere) men det har jo vist sig flere gange at Tor ikke altid er nok.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
15. december 2014 - 17:42 #9
Med anonym, - mener jeg overfor Hr./Fru Danmark,.. Jensen, Madsen, Mustafa, osv.

at DK-Hostmaster, Politi, offentlige myndigheder, osv
ved hvem jeg er, og kan se min IP, er fuldstændig ligegyldig,
det vil jeg føle mig helt tryg ved,
da ingen af dem kommer og truer eller generer mig, - eller det der er værre,
hvis jeg, Uagtet, kom til at skrive noget der ikke passer 100%
ind i deres verden/tankegang.

synes snart vi har set tilstrækkelig mange eksempler på hvad visse personer kan finde på,
når tingene ikke går præcis efter deres filosofi.

og da hjemmesiden er tænkt som værende "Bred" med plads til udvidelse,
ønsker jeg at være anonym helt fra starten, (det er betydelig vanskeligere senere)

og jeg kan ikke se bare én eneste fornuftig grund til at 'Råbe' min indentitet ud til hvem som helst.
- det ville være passende hvis det var en webshop.

uanset hvad, så må jeg rette mig efter lovgivningen,
og den er tilsyneladende som du skriver i første svar,
derfor siger jeg mange tak for svaret, ;-)

- kan du ikke skrive et svar, så jeg kan få afsluttet tråden. ?
Avatar billede repox Seniormester
18. december 2014 - 09:58 #10
Det fik du her.