Avatar billede Chonder Juniormester
14. december 2014 - 16:24 Der er 11 kommentarer

Problemer med at oprette forbindelse til internettet via d-link

Hej

Jeg er i dag stødt ind i et problem med at komme på internettet. Det skete lige efter at jeg gentartede min computer.
Når jeg åbner internettet, popper der bare en side frem, hvor der står at siden jeg prøver at åbne, ikke er tilgængelig, hvorefter at den siger at jeg skal tjekke at mine internetkabler sidder ordentligt i.
Det har jeg tjekket at de gør, men intet sker.
Jeg har en router fra d-link, så tror at det er en standard-side der popper op, når den opdager at der ikke er nogen forbindelse.
Det er kun min computer der ikke kan komme på iinternettet... Samtlige andre computer i husstanden har ikke nogle problemer med internettet.
Når jeg foretager en fejlfinding af forbindelsen, siger den en af to ting.

Endten siger den at jeg skal starte webbrowseren for at se tilmeldingsiden, of derefter følge vejledningen for at oprette forbindelse til internettet. (Der tror jeg der bliver refereret til den side jeg beskrev før.)

Den anden ting den siger, er at der ikke kunne oprettes automatisk forbindelse til proxyserveren.

Hvis i har nogle forslag til hvordan jeg løser dette, er i meget velkommen.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
14. december 2014 - 17:51 #1
Gå i netværksindstillinger og deaktiver.
Prøv så at aktivere igen
Avatar billede Chonder Juniormester
14. december 2014 - 18:42 #2
Hvad skal jeg deaktivere?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2014 - 18:59 #3
Prøv at gå i internet indstillingerne for Internet Explorer.
Find fanen forbindelser og gå i lan indstillinger. Her skal der normalt ikke være tjekket af at der bruges en proxy forbindelse til at logge på med.
Avatar billede Chonder Juniormester
14. december 2014 - 19:06 #4
Det var der heller ikke.
Avatar billede Chonder Juniormester
14. december 2014 - 19:19 #5
der var kun hak i "automatisk registrerng af indstillinger", i lan-indstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2014 - 19:28 #6
Skal der også være :-)
Står netværket til at virke i både i taskbar og inde i enhedshåndteringen?
Avatar billede Chonder Juniormester
14. december 2014 - 19:33 #7
Ja, enhedshåndteringen viser at netværkskortet virker korrekt, og taskbaren viser at der er internetadgang
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2014 - 20:01 #8
Prøv at deaktivere din firewall midlertidigt, og se om det så åbner for nettet.
Avatar billede Chonder Juniormester
15. december 2014 - 18:47 #9
Det virkede! mange tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2014 - 19:02 #10
Kan du få tilrettet firewall så du kan køre med den aktiveret?
Avatar billede Chonder Juniormester
19. december 2014 - 05:49 #11
Nu prøvede jeg at slå firewallen til igen, og det virkede perfekt. Men efter jeg genstarter min computer, efter en opdatering til Windows 8, slår nettet fra igen... Prøvede at slå firewallen fra igen, men det hjalp ikke..