Avatar billede madklub Guru
14. december 2014 - 22:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

"Din forbindelse er ikke privat" i Chrome

Jeg får denne besked når jeg prøver at logge på https://selvbetjening.dongenergy.dk/Privat/Pages/Forside.aspx?ShowLogin&nm_extag=Link%3D%2Cnyforside-2014%2Cselvbetjening%2C

Der står også "Denne server kunne ikke bevise, at den er selvbetjening.dongenergy.dk, da operativsystemet på din computer ikke har tillid til sikkerhedscertifikatet. Dette kan skyldes en fejlkonfiguration, eller at en hacker har opfanget din forbindelse."

Jeg har kontrolleret og prøvet forskellige ting - uden held.
Hvordan undersøger jeg om min forbindelse er blevet 'opfanget'?

Win7
Chromebrowser
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2014 - 08:59 #1
er det også i fx IE? hvis ikke, så afinstallér chrome og slet så
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Google\Chrome
Genstart - hent en frisk chrome og prøv igen.

AppData er skjult, så du skal slå visning af skjulte mapper og filer til i stifinder.
Avatar billede madklub Guru
15. december 2014 - 17:46 #2
Den kommer også i IE.
Og på http://min.ok.dk/
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2014 - 19:05 #3
prøv at teste med http://housecall.trendmicro.com/
det er et af de førende antivirusfirmaer der har en gratis test.
De har også en del andre værktøjer mod 'utøj' - men det tager vi bagefter.
Et housecall kan tage lang tid - så gør det på et tidspunkt, hvor du ikke skal bruge pc til andet - evt lade den køre natten over.
Avatar billede madklub Guru
15. december 2014 - 19:41 #4
Housecall går ned efter ca. 1 min.

Jeg prøver med AVG nu.

Jeg har Microsoft Security på maskinen, den har ikke fundet noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2014 - 20:13 #5
Microsoft Security er så den, der ligger lavet i alle målinger. Selv M$ er begyndt at tilråde at bruge andres. Den er det kun til dem, der ikke vælger selv.
Avatar billede madklub Guru
15. december 2014 - 20:23 #6
Ja, det må jeg erkende.
AVG fandt noget adware agent.
Er i gang med full scan.
Smid et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2014 - 20:38 #7
Bare luk selv hvis pc bliver ren - ellers ved tilbage...
Avatar billede madklub Guru
16. december 2014 - 18:45 #8
NU har jeg kørt AVG full scan, den fandt ikke noget.
Men jeg får stadig samme besked - også i IE.

Så har jeg prøvet Avast og har Trend Micro på nu.
Begge fandt ikke noget, men Tren Micro's full scan kører kun til 12%, og så stopper den uden nogen fejlmelding.

https://www.facebook.com/ er der ikke noget galt.

Meget mærkeligt synes jeg...
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2014 - 20:52 #9
Er du frisk på en backup af dine data og en total geninstallation af hele baduljen? Du skal have helt styr på cd'er, licenskoder og hvad du nu har på pc.
Avatar billede madklub Guru
16. december 2014 - 23:23 #10
Normalt elsker jeg sort humor og ironi 😊
Men jeg har jo ikke rigtig andet at bruge min juleferie på.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2014 - 19:45 #11
Er din chrome opdateret.
http://i.imgur.com/Kmoh1qu.png

Prøv at læse hvad der står nederst på siden.
https://support.google.com/chrome/answer/6098869
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2014 - 20:05 #12
Secunia PSI holder alle dine programmer opdateret.
http://secunia.com/products/consumer/
Avatar billede madklub Guru
18. december 2014 - 18:52 #13
Chrome er altid opdateret her...
Og jeg har prøvet de andre ting.

Men det er da underligt at anti-virusprogrammerne ikke finder noget.
Avatar billede madklub Guru
18. december 2014 - 18:53 #14
Det skulle ikke have været et svar :-)
Avatar billede madklub Guru
23. december 2014 - 16:39 #15
Så er det ved at være oppe og køre igen.
Men det giver godt nok nogle udfordringer, når man mangler driveren til netværkskortet...
Men man kan jo koble mobilen til pc'en med usb-kabel og dele dens netforbildelse.