Avatar billede oppes Seniormester
15. december 2014 - 12:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

antivirus

Har en win 8,1 pro installeret på D:drev
og en win7 på C:drevet og har Buillquard her.
Kan jeg så installere en anden antivirus på D.drev jeg kan ju ikke bruge Bulquard på D:drev uden at betale extra.
15. december 2014 - 12:12 #1
Ja ... de (WIN 8.1 / WIN7) er jo ikke aktive samtidige  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2014 - 12:16 #2
#1 Enig.
Brug evt. et gratisprogram til den Windowsversion du bruger mindst. Avast Kunne være en mulighed, eller brug Defender hvis Win 8 er det du bruger mindst.
Defender er preinstalleret sammen med Windows 8
Avatar billede sonalias Seniormester
15. december 2014 - 13:36 #3
Nej det kan du ikke! Problemet med 2 antivirus programmer at de ser hinandens databser over virus signaturer og kan se et mønster der ligner en virus, selvom det bare er det andet programs signatur database.
Det vil højst sandsynligt give en masse besvær når de begynder at bekæmpe hinandense databaser.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2014 - 14:16 #4
#3 Det er jo kun det ene antivirusprogram der er aktivt ad gangen, så jeg kan ikke se problemet med dette.

Er der problemer kan man jo bare indsætte en undtagelse i programmet at de skal ignorere scanning af denne database på det andtet antivirusprogram. Det burde kunne lade sig gøre.
Havde det været et problem havde vi set spørgsmål om dette her. Og det har jeg ikke specielt oplevet.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. december 2014 - 14:23 #5
Vil sige så eget at det er oplevet på egen PC... Men ja, du kan selvfølgelig sætte undtagelser op i nogle Antivirus programmer. Tror det er de færreste brugere af Eksperten (Spørgsmåls oprettere) der dualbooter... :) Og hvis man gør er det typisk med 1x Unix og 1x Windows.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. december 2014 - 14:24 #6
*Det har ikke noget at gøre med om programmerne er aktive samtidig, men helt simpelt fordi det ene vil finde det andets directory of finde virus-signaturer i denne.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2014 - 14:44 #7
En side bemærkning
Jeg kører Avast på Win 8 og Windows Essentiel på Win 7 på min ASUS lap top og har aldrig haft problemer
Avatar billede sonalias Seniormester
15. december 2014 - 14:50 #8
#7 så må det komme an på en prøve, mindes det var avg + bitdefender der ikke var glade for hinanden i min installation.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2014 - 15:21 #9
ASUS Købt med Windows 8 + ekstra SSD Med Windows 7"Aktiv"
De er installeret hver for sig kan ikke ses i (msconfig) der havde jeg problemer derfor installeret hver for sig.
http://gratisupload.dk/vis_billede/717455/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2014 - 16:34 #10
#5 Ja der er sikkert tilfælde hvor der er programmer der bare vil konflikte. Det må man så enten forholde sig til ved at tilrette det, eller finde programmer der kan enes.

Har man på et tidspunkt købt noget dyrt software der ikke kan afvikles i Windows 7 og 8 og man har brugt XP til dette før, vil det jo også være muligt at denne boot sammensætning forekommer.
Ikke alle har mulighed for at køre XP virtuelt i det andet system.
Avatar billede oppes Seniormester
15. december 2014 - 23:38 #11
Ok. det vil sige at jeg behøver ikke gøre noget som helst,. eftersom C.drev med win7 har builquard og D:drev med win8,1 har færdig installeret win essentiel! eller hvad? har førstået det rigtigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2014 - 16:04 #12
Som default er Defender på Windows 8. Prøv at åbne løsningscenter og se om den er aktiveret og er sat til at beskytte pc. Kører den ikke skal du måske i kontrolpanelet og aktivere den.

Jeg kan ikke love dig at den ikke vil konflikte med det andet program. Jeg har nemlig ikke 2 Windows installationer på nogle af mine computere.
Avatar billede oppes Seniormester
20. december 2014 - 12:04 #13
så kører den bare dag efter dag og jeg har ikke fået nogen virus eller andet mistænktsomt Så svar du som synes at vil have pointerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2014 - 15:51 #14
Hmm Hvilken løsning har du brugt? Der er jo bragt flere forslag i tråden.

Vil du uddele point for hjælp, beder du om svar fra den/dem du vil give point til.
Når disse svar er lagt, så accepterer du alle svar.
Avatar billede oppes Seniormester
23. december 2014 - 22:42 #15
2206661 's svar har jeg brugt tils videre så får vi se hvor længe det virker. Men er der andre der syns at vil dele , så SVAR
Avatar billede oppes Seniormester
23. december 2014 - 22:52 #16
Pokot mener vel det samme men jeg hade win 7 så købte jeg den billige version win8 og så senere fik man lov at installere gratis til Win 8,1så. Men er det ikke det samme i principet- som jeg har gjort win 7 på d:drev og win 8,1 på C:drev- bare på en hd som er delt til c,d,e,q eller hvad
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2014 - 09:05 #17
#15 Så lægger jeg et svar.