Avatar billede sralle Nybegynder
15. december 2014 - 15:14 Der er 8 kommentarer

Forkert password

Jeg har kørt en recovery igår til en dato 6 dage tilbage og ved restart får jeg at vide at password er forkert. Ser ud til at det blot er pist væk.
Kører windows 8
Avatar billede Kerasit Nybegynder
15. december 2014 - 15:51 #1
Hvis du benytter en lokal konto:
Der er reelt kun én mulighed, og det er at finde én af de få password brute force tools via nettet. Der findes endnu ikke et tilgængeligt værktøj der kan nulstille administrator passwordet. Det er dog langt fra sikkert dette vil virke.

Ellers så er dette et godt sted at kigge: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/what-do-forget-windows-password#1TC=windows-8

Denne guide giver dig en meget bedre beskrivelse, samt en ide til et muligt værktøj: http://www.makeuseof.com/tag/lost-your-windows-administrator-password-heres-how-to-fix-it/
Avatar billede conz Juniormester
15. december 2014 - 17:27 #2
Kan anbefale Ophcrack, som også er beskrevet i #1s sidste link. Nemt, hurtigt og virker rigtig godt.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2014 - 17:35 #3
Prøv at holde Shift nede og tryk gentagende gange på F8 under opstart, det er muligt du kan komme ind og ændre på noget ( måske ).

#2 fra #1 sidste link om Ophcrack: If you're not using Windows 8.

Nemt, hurtigt og virker rigtig godt

Ja i alle andre OS end Windows 8.
Avatar billede conz Juniormester
15. december 2014 - 17:56 #4
#3
Det er en gammel artikel. Ophcrack virker fint med Win8.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2014 - 18:15 #5
Avatar billede sralle Nybegynder
16. december 2014 - 01:52 #6
Desværre :-( det var ellers et svar i den stil som jeg søgte.
16. december 2014 - 06:13 #7
... eller http://www.eksperten.dk/guide/1463 ... der er tools til WindowsLogin Reset ...
Avatar billede sralle Nybegynder
30. december 2014 - 02:23 #8
Done .... men det var en med mere forstand på de sager der stod for det praktiske.