Avatar billede eriam Nybegynder
15. december 2014 - 17:14 Der er 4 kommentarer

C:\Windows\system32>

jeg har - ved ikke engang hvad det hedder 😃
Min computer gav besked om - DNS server svarer ikke og jeg har så prøvet at ændre konfigurationerne i c:\windows\system32 > ipconfig/flushdns
c:\windows\system32>ipconfig/registerdns
Som administrator.
Nu spørges der om en kommando , som jeg ikke aner hvad er eller hvor jeg finder det.
Er der hjælp at hente hos et klogt hoved ?
Eriam.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. december 2014 - 23:47 #1
Det er jo svært at svare på, når du ikke skriver hvad du forventer, at kommandoen skal gøre.
Hvis du skriver ipconfig ?
får du de kommandoer listet op, som er mulige.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2014 - 22:55 #2
når dns server ikke svarer, kan du ikke gøre andet end at vente på den kører igen. ellers skift dns server du bruger, det gøres i routeren.
Avatar billede eriam Nybegynder
26. december 2014 - 07:57 #3
Tak for hjælpen, men jeg tror jeg skal have fat i en der kan komme og hjælpe mig. Jeg har vist rodet ved noget jeg ikke har forstand på. Har  vist slettet DNS serveren fuldstændig - Godt nytår !
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2014 - 02:28 #4
det er ikke så svært.
log in i routeren, klik netværk, WAN - der står det.
du kan som regel vælge "hent fra udbyder", eller taste dine egne.

hvis du resetter din router, ved at holde en tap inde med en kuglepen, mens du tænder den, så skulle den gerne have bruger=admin, og password=det som står i manualen. (typisk 123456)