Avatar billede madseksperten Nybegynder
15. december 2014 - 20:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forstærke internetsignal

Hejsa

Jeg skal til at flytte på landet, hvor der ikke er særlig god dækning til internet. Er der nogen som helst måde man kan forstærke internetsignalet på?

mvh Mads
Avatar billede chrisrj Forsker
15. december 2014 - 20:58 #1
Hvis du har mobildækning, kan du overveje en router med ekstern antenne på taget.

Ham her sætter det op for 1500 (ex. router og bærerør): http://www.it-bilen.dk/kontakt.html

Hvad det koster andre steder i landet ved jeg ikke.
Avatar billede AndersKT87 Novice
15. december 2014 - 21:36 #2
Altså tænker du mobilsignal eller signalet fra din egen router?
Avatar billede madseksperten Nybegynder
21. december 2014 - 11:19 #3
Hej igen

Jeg har fundet ud af at på 1 sal er der 4g dækning. Jeg har fundet ud af at følgende firmaer har 4g dækning ved mit hus:
- Telmore
- Bibob
- Call Me
- Telenor
- CBB

Nu tænker jeg om man gøre noget ala følgende:
Opsætte en router på 1 sal med 4g dækning. Jeg har en Apple Time Capsule, som jeg ville sætte i stuen som kune connecte til min 4g router. Det burde virke? Men mit spørgsmål går på. Kan man få en 4g router, eller er det en usb nøge eller hvordan?

jeg kunne godt bruge min telefon (Iphone 5s), men min kæreste har en Iphone 4s, som ikke kanmodtage 4g signal, men kun 3g signal. Har i nogle erfaringer med overstående firmaer?

mvh Mads
Avatar billede madseksperten Nybegynder
21. december 2014 - 11:36 #4
Hvis man køber en 4g router skal den så egentligt i noget antennekabel ud fra væggen, eller giver man den blot noget strøm? Jeg tænker også ift man skal vel have noget abbonoment tilknyttet på en eller anden måde, som skal registeres i routeren

mvh Mads
Avatar billede chrisrj Forsker
21. december 2014 - 12:24 #5
Du skal have et simkort i den, og den skal konfigureres til abonnementet.

Jeg kender ikke proceduren, men det er ved jeg fik at vide, da jeg undersøgte det.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
23. december 2014 - 17:50 #6
mange tak for svarene. Jeg fandt ud af TDC dækker mit område, så jeg har bestilt et simkort hos dem. Ligger du et svar Chris?
Avatar billede chrisrj Forsker
23. december 2014 - 18:11 #7
Jamen selv tak. :)

Jeg faldt lige over denne artikel - måske den kan bruges?

http://meremobil.dk/2014/05/goer-det-selv-mobilt-bredbaand-til-udkantsdanmark/
Avatar billede madseksperten Nybegynder
23. december 2014 - 18:41 #8
Det gav rigtig god inspiration. Mange tak for linket :)

mvh Mads
Avatar billede chrisrj Forsker
23. december 2014 - 20:48 #9
Selv tak - det koster ikke ekstra. ;)