Avatar billede Datvid Nybegynder
16. december 2014 - 03:00 Der er 2 kommentarer

Min Iphone 5s 16GB er blevet sjålet

Kære eksperten. Åh gud hvad skal jeg gøre, hvor skal jeg begynde, hvad nu hvis jeg ikke har passet ordentlig på den og jeg får skylden?
I Lørdags var jeg taget ind til byen, tidligt for at handle! Som altid har jeg min iphone i en "Case" , hvor jeg har lavet et lille hul, så jeg nemt kunne ha den rundt om halsen! Jeg skiller ALDRIG selve kæden og mobilen fra hinanden, hvorfor skulle jeg dog osse gøre det! På et tidspunkt vælger jeg at komme lidt væk fra alt det "Gågade-ræs" og da jeg sjældent tager ind i centrum, har jeg tendens til ALTID at slutte af med at gå 30-40 meter ned ad en større vej, hvor der ganske anonymt pludselig går en lille sti ind ca 10meter hvor der befinder sig et godt gemt roligt hyggeligt (synes jeg) spille sted, fyldt med de der spille maskiner! jeg har været der nok gange, til at der lissom følger en  rutine med. Går altid en runde og tjekker maskinerne. Og de ca 100 gange jeg har været der, har jeg aldrig set flere end max 6 personer, som alle passer sig selv. Jeg ender (som oftest) ovre helt bagerst. Får hængt tasken på et hjørne af maskinen ved siden af og når jeg først er sådan et sted, vælger jeg instinktivt at slukke min mobil fuldstændigt. Vil hverken forstyrres eller ringes op af mor som kan høre baggrunden lydene.. Jeg har andet end mobilen rundt om halsen, osse mine husnøgler osv har jeg i en anden af de der du ved med en slags åben/lukke fidus du åbner ved at holden pinden nede. Jeg tager begge halstingester af, som jeg ALTID gør. Og lægger begge kæder på et ganske lille indhak, plads til en sodavand og ikke meget andent., På et tidspunkt går det ganske godt, og selve kvm mæssigt er der vel 120kvm. et ton maskiner og måske 6 personer. Jeg trykker autoplay og med de nye fucking love, skal jeg faktisk igennem hele lokalet, for at stå i en åben bås for at ryge en smøg.. Jeg ser en få jackpot og hepper med. Super... Jeg lægger overhovedet ikke mærke til at i den ene hvor mine ting er, findes endnu en indgang og der kommer nogle stykker ind og ja da jeg kommer tilbage max 4min har jeg været væk. Ser jeg øjeblikkeligt at min mobil er væk.. Panik men vi er stadig 6 personer. <så dem der kom ind, gik med det samme, med min mobil... Mobilen var slukket. Men ærligt talt kan jeg med lidt entusiasme vel godt finde en guide på nettet, der åbner min mobil.. For at aktivere den, havde jeg (som altid) sat den til fingeraftryk læsning og ja så er lortet åbent... Du kan ikke komme ind på netbanken osv, disse koder tastes ind manuelt hvergang.. Men har dog talt med banken.. Mobilen var 1/3 betalt via en afdragsordning som kørte sammen med mit abo.. hos Call me.. jeg havde fri tale og har altid betalt samme beløb. Men hvad nu? Kan de tage simkortet ud, proppe et nyt i og reset til fabriksny og bang ny iphone.. Eller kan call me finde den for mig? hvad kan jeg gøre. Politiet bad mig kontakte min forsikring.. Og ok.. Men hvad sker der med min mobil? kan de virkelig bare reset og skaffe et nyt simkort og så er den ged barberet? det kan sgu da ikke passe 2014.. den var 2 år gammel.. alstå hey,, kan call me ikke taste en kode og den destrueres eller hvad ved jeg<+<+? For var jeg tyven. ville jeg sgu da bare fjerne simkortet reset og sælge den på e-bay... er det virkelig så nemt..<Jeg er fandme flov.. skal jeg betale mobilen ud<? får jeg en ny,,.. Har jeg været uagtsom<+ eller idiot nok til at gu skal jeg afdrage videre til 2017 og så må jeg sku råbe lidt højere i fremtiden<+ HjæLP
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2014 - 09:17 #1
Du får vel penge fra forsikring - og da du endnu ikke har betalt hele telefonen, så bruges en del af dem til at betale resten. Hvad der bliver tilbage kan du sætte i udbetaling på en ny. Du skal selvfølgelig kun betale rest på telefon - og ikke det tilhørende abonnement (med mindre du vil fortsætte med det i den næste telefon).

Der er initiativer i gang, hvor man kan 'fjern-destruere' sin telefon, uanset om der skiftes sim-kort. Mig bekendt er det ikke lavet endnu.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
16. december 2014 - 09:37 #2
Hvis du har icloud sat til telefonen og find min iphone aktiveret kan du spore den når den er tændt på www.icloud.com, og ellers kan politiet spore den via imei nummeret hvis de da har tid

Det med at resette den kan til tider give lidt problemer, fik selv en iphone 4s + kontanter da jeg solgte min iphone 5s, den tidligere ejer har dog glemt at nulstille telefonen og jeg er ikke i stand til at gøre det på trods af at jeg har fulgt div. guides, har haft den på restore mode og var stadig ikke i stand til det uden at have koden til hans apple id