Avatar billede daniel-lys Nybegynder
17. december 2014 - 09:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Citrix web

Hej!
Har et spørgsmål ang citrix jeg skal logge på via internettet.
Jeg kommer fint ind på citrix, men når jeg skal åbne mit "fjernskrivebord via citrix" henter den bare filen launch.ica. Jeg kan ikke åbne filen, den bliver bare ved med at prøve.

har søgt en masse her på nettet og det er endu ikke lykkedes mig at få det til at virke.

Er der nogen her der har løsningen, eller er intresseret i at hjælpe mig med det :) Det er som om jeg mangler noget der kan åbne den fil?

Håber i kan hjælpe.

Mvh Daniel
Avatar billede chalde Seniormester
17. december 2014 - 10:54 #1
Lyder som du mangler Citrix Receiveren:
http://www.citrix.com/go/receiver.html
Avatar billede daniel-lys Nybegynder
17. december 2014 - 11:00 #2
Den har jeg forsøgt at installere, men har ikke domæne osv for at komme ind.
Jeg er ansat i en virksomhed som har mulighed for at logge på et såkaldt fjernskrivebord hjemmefra via en hjemmeside. Og det går igennem citrix..
Avatar billede chalde Seniormester
17. december 2014 - 11:18 #3
#2 Citrix Receiveren bruges også til at åbne ICA (launch.ica).
Har du genstartet din browser efter installationen?
Avatar billede daniel-lys Nybegynder
17. december 2014 - 11:37 #4
Ja det har jeg.. Og nu har jeg prøvet at vælge at åbne filen med receiveren, men der sker intet..

Men skal filen gemmes på pc'en eller bare åbnes på siden.. Har prøvet begge dele uden held.
Avatar billede daniel-lys Nybegynder
17. december 2014 - 11:38 #5
På siden efter jeg er logget ind står der citrix xenapp
17. december 2014 - 11:47 #6
Prøv at tilføjet websitet til Pålidelige websteder under Funktioner->Internetindstillinger, fanen Sikkerhed
Avatar billede daniel-lys Nybegynder
17. december 2014 - 12:32 #7
Tusind tak for hjælpen, nu virker det :)
17. december 2014 - 13:48 #8
Hvis det var mit råd, der gjorde forskellen, får du her et svar, så du kan lukke spørgsmålet.