Avatar billede kreller30 Nybegynder
17. december 2014 - 19:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk virker ikke optimal

Min eksterne hardisk virker ikke på min stationær pc med Windows 7. Den fungerer fint på tre andre bærbar med Windows 7.

Den kan ikke ses i diskhåndtering, men dukker op som usb lagerenhed i enhedshåndtering og den slår til og fra hele tiden (Windows giver en lyd når den kobles til og fra)

Lader jeg den eksterne stå tændt og trækker usb kablet ud og sætter det i igen, installere den drivere i to sekunder og så virker det.

Har forsøgt at geninstallere driverne, skiftet drev bogstav og skrevet nuller til harddisken uden held.

Det forekommer mig, at det er efter at Windows sidst er blevet opdateret her for nylig at problemet er opstået. (Kan også være et tilfælde)

Er det harddisken, der er færdig eller ligger det i Windows ?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2014 - 20:53 #1
det lyder da som om din usb port er defekt
Avatar billede kreller30 Nybegynder
17. december 2014 - 21:19 #2
Har prøvet alle 6 forskellige porte og alm. usbstik virker fint.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2014 - 22:08 #3
Er den ikke leveret med et y kabel? Din Pc. leverer sikkert ikke strøm nok!
Avatar billede kreller30 Nybegynder
17. december 2014 - 22:50 #4
Nej det er et A-B kabel.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2014 - 16:07 #5
Avatar billede kreller30 Nybegynder
18. december 2014 - 17:02 #6
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2014 - 17:21 #7
Ja det kan også fås med ekstra strøm til B
http://www.av-cables.dk/usb-stroemkabel/usb-stroemkabel-2-0-0-6-m.html
Avatar billede kreller30 Nybegynder
20. december 2014 - 11:26 #8
Nu er der jo ekstern strømforsyning til harddisken, så tror ikke at problemet ligger i strøm.
Avatar billede kreller30 Nybegynder
03. februar 2015 - 17:08 #9
Det virker stadig ikke. Kan jeg være tvunget ud i en formatering ?
Avatar billede kreller30 Nybegynder
16. april 2015 - 09:27 #10
Virker efter formatering