Avatar billede Slettet bruger
17. december 2014 - 19:55 Der er 4 kommentarer

Mistet hastighed på fiberbredbånd

Hej.
Jeg har et problem med mit internet. Jeg har en 90/90mbit fiberbredbånd. Mit problem er,,at jeg lige har fået 2 nye router, hvor der ene er sat op som router og en som acces point. Hvis jeg sætter internet kablet direkte i vi computer har jeg fuld skrue på mit internet. Sætter jeg mit internet kabel i routeren, og et netkabel i min computeren, så kan jeg så måle en hastighed på ca 20 til 43 Mbit  download og lidt mere upload, nogle gange mindre både på download og upload. På det trådløse netværk er der max 13/15mbit download og ca 20 upload. Både router og acces point er op af computerbutik. Synes det er meget at miste det meste af mit internet pga af router tilslutning.
Hvad kan problemet være.

Mvh

Flemming Raun
Avatar billede LNG.DK Novice
17. december 2014 - 20:49 #1
De skal begge kører på N netværket, gør de det?
Avatar billede chalde Seniormester
17. december 2014 - 21:27 #2
Hvilke routere?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2014 - 21:29 #3
Så meget ved jeg ikke om det. Vil prøve at høre dem jeg har købt det hos imorgen
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2014 - 22:12 #4
Det er 2 stk linksys EA6400 router..