Avatar billede Oldboston Nybegynder
17. december 2014 - 20:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Boxer eller Canal Digital?

Jeg har i en del år haft abonnement på Canal Digital - den såkaldte Local aftale - (hvorfor kan de ikke stave til ordet lokal på dansk?). Man kan så se alle gratiskanalerne + TV2 og et par stykker mere.  Vi førte bog over vores TV-forbrug i en måned og fandt, at de tre gratis DR-kanaler DR1, DR2 og DRK tegner sig for 80% og TV2 for resten. Ellers bruger vi TV-apparatet til at se film fra vores samling af DVD. Så, hånden på hjertet, er det ikke lidt tosset at betale 375 kr. om måneden for den løsning?  Den grimme parabol på muren er heller ikke rar at se på!

Jeg har nogle gange set på Boxers muligheder, men kan man stole på, at signalstyrken er i orden, og er deres priser gennemskuelige nok??

Og så det praktiske. Jeg bor langt ude på landet, hvor der kun er en radioforhandler, der står for alt den slags. Beder man ham blot om, at man vi skifte leverandør, og så ordner han resten. Det vil jeg helst fremfor at skulle drukne i digitale beskeder.
Håber, der er en, der viol guide mig....på forhånd tak....
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2014 - 21:00 #1
Vil det sige du ikke har antennen som man brugte før længere?

Jeg bruger også Boxer, men jeg har den aftale der hedder Flax 8 hvor man kan vælge 8 kanaler på en given liste.

Men er det kun TV 2 du skal ud og hente kan du nøjes med 49 kr som den stiger til her efter nytår.
https://www.boxertv.dk/Produkter/Kun-tv2/
Avatar billede Oldboston Nybegynder
18. december 2014 - 15:51 #2
Ja, det ser god ud, det du henviser til. Nej, jeg har ikke gammeldags tagantenne, men en monstrum af en parabol. Desuden en lille udendørs antenne på gavlen der bruges til digitalt TV i køkken samt til Dab-radio.  Mit stuefjennsyn er et BO analogt tv, dog forsynet med CanalDigital boks. Jeg nænner ikke at smide det flotte BO på genbrugspladsen og få en banal fladskræm som alle andre.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2014 - 17:28 #3
Nej så lnge det virker vil det være synd at gøre. Det er jo et møbel i sig selv. Fladskærme i dag er jo så ens, så det kan blive en smule kedeligt at se på.

Hvor langt er der til den mast der sender antennesignal?
Hos os her er der ca 10 km, og vi har fint billede.
Avatar billede Oldboston Nybegynder
04. januar 2015 - 21:28 #4
tak for svaret 220661. jeg vil gerne tildele dig de 30 points, men jeg bruger ikke eksperten så tit, og jeg kan ikke huske, hvordan jeg tildeler points, og kan heller ikke finde en vejledning om det. måske vil du skrive, hvordan jeg sal gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2015 - 12:03 #5
Tak for det :-)
Du accepterer bare mit svar her
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Oldboston Nybegynder
05. juli 2015 - 20:10 #6
Undskyld jeg først tildeler dig points nu. Det var en forglemmelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2015 - 17:23 #7
Det er bare i orden :-)
God sommer