Avatar billede fire-fox Nybegynder
18. december 2014 - 07:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vil ikke vise ting fra databasen

Godmorgen!

Kunne en venlig sjæl ikke lige hjælpe mig med at få denne stump kode til at virke, det den skal er ved !list. Skal den vise indholdet af databasen, og hvis man skrive !list igen og databasen er tom skal den selv skrive dett. Som i kan se har jeg prøvet. Men uden held :(

public function priv_listrss($line, $args) {

    $channel = $line ['to'];

    // failsafes ...
    if (strpos ( $channel, "#" ) === false)
    return;
    if ($channel != $this->precfg["rss"])
    return;
    $query  = $this->db->query("SELECT ctime, rssname, nick FROM rssfeed ORDER BY rssname DESC");
    $result = mysql_query($query);

    if (mysql_num_rows($result) >= 1) {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "4databasen er tom");
    } else
    while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
    {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "7RSS: {$row['rssname']} :: 7Added By: {$row['nick']}");
    }
Avatar billede fire-fox Nybegynder
18. december 2014 - 07:36 #1
Tror jeg fik det til at virke :

public function priv_listrss($line, $args) {

    $channel = $line ['to'];

    // failsafes ...
    if (strpos ( $channel, "#" ) === false)
    return;
    if ($channel != $this->precfg["rss"])
    return;

$sql  = SELECT ctime, rssname, nick FROM rssfeed ORDER BY rssname DESC";
  $qres = $this->db->query("$sql");
    if (mysql_num_rows($qres) >= 1) {
    while ($row = mysql_fetch_assoc($qres)) {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "7RSS: {$row['rlsname']} :: 7Added By: {$row['nick']}");
    }
    else {
    $this->ircClass->privMsg ( $channel, "4databasen er tom");
    }
Avatar billede fire-fox Nybegynder
18. december 2014 - 22:28 #2
virkede
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2014 - 02:47 #3
Alternativt kunne du saette et flag til false foer while og til true inde i while og saa efter while teste paa det flag.

Der er visse problemer med num_rows funktionaliteten.