Avatar billede SGregersen Nybegynder
18. december 2014 - 10:06 Der er 2 kommentarer

iMac mister forbindelse til ekstern skærm

Hej

Jeg har en iMac 27" fra 2013.
Jeg har tilkoblet en ekstern skærm (også på 27").

Denne skærm har det dog med at miste forbindelsen til iMac'en. Det sker ca. et par gange om dagen.
Løsningen er umiddelbart at tage thunderbolt stikket ud af iMac'en og sætte det i igen. Det kan godt være stikket lige skal tages ud og sættes i igen 5-10 gange før det virker igen.

Det er ligegyldigt hvilket af de 2 thunderbolt stik jeg bruger bag på iMac'en. Jeg har også haft samme problem med en tidligere skærm der også var sat til iMac'en. Så umiddelbart bør det ikke være skærmen den er gal med. Har desuden haft kablet skiftet ud. Så bør heller ikke være det.

Er der andre der har oplevet det samme?

Eller nogle der har et forslag til hvad jeg kan prøve, for at løse dette irriterende problem?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2014 - 22:22 #1
det synes åbenlyst at porten er i stykker.
ellers er der noget strømstyring slået til, der slukker for den. check det.
Avatar billede SGregersen Nybegynder
24. december 2014 - 11:40 #2
Problemet er at det gælder begge porte på iMac'en.
Det kan selvfølgelig være et problem på den eksterne skærm?

Der er aldrig problemer med at skærmen slår ud mens jeg arbejder. Problemet opstår kun når jeg "vækker" computeren fra vågeblus. Så er det ca. 20% af tilfældene at den eksterne skærm ikke tænder.
Så ja, der kunne godt være noget strømstyring halløj der kokser.

Hvor tjekker jeg det henne??