Avatar billede Droa Seniormester
18. december 2014 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

min server blocker min ip heletiden

Hej Eksperter.

Nu er jeg ved og blive ret træt af at min Debian 7 Server konstant blever ved med at blokke min IP, jeg kan simpelthen ikke finde ud af grunden.

Det starter med at jeg kommer til og sende en forkert key, når jeg logger på min SSH.. også blokker den mig, so gør jeg absolut ikke kan komme i kontakt med den, fra den ip mere.. som betyder jeg er nød til at bruge en anden ip.

iptables -L er tom
jeg har ikke fail2ban eller hostsdeny installeret.

Jeg har søgt på alle muligt måder om hvad grunden skulle være, men kan ikke komme frem til noget.

som sagt jeg kan ikke engang pinge min server, når jeg bliver blocket, og det er dybt frustrerende.
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. december 2014 - 17:52 #1
Kan du overhoved pinge den inden ?

Hvad er der i /etc/hosts.allow og /etc/hosts.deny ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. december 2014 - 17:55 #2
Hm. Kan se du skriver du ikke bruger hostsdeny..
Avatar billede Droa Seniormester
28. juni 2015 - 18:58 #3
undskyld jeg aldrig svarede, af en eller anden grund besluttede min telefon at modtage mails fra eksperten som junk.

Det ser ud til at det var min udbyders nodehost som ikke var sat korrekt op, og når man forbandt til sin server, kunne den finde på og banne ens IP på hosten til ens VPS, så man ikke kunne komme igennem.
Avatar billede Droa Seniormester
12. september 2015 - 19:54 #4
ligger du et svar?
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. september 2015 - 10:20 #5
bare ta' dem selv
Avatar billede Droa Seniormester
10. marts 2016 - 12:20 #6
tak :)