Avatar billede frexxit Juniormester
18. december 2014 - 17:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fast ip, printer, ip cam mm.

Hej.

Tror ikke mit sidste opslag kom på så prøver lige igen.

Jeg har fået en fast ip fra TDC på mit kontor.
Mit spørgsmål er nu, kan jeg dele min printer sådan jeg kan udskrive via printeren dernede herhjemme fra? og hvordan.

Samt jeg har nogle ip kamera som kører over netværket dernede. hvordan får jeg dem til at optage osv på en icloud, ftp server eller andet.

Vil gerne have lidt råd og vejledning da jeg ikke har arbejdet med Fast ip før :)

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2014 - 03:31 #1
En IP er en IP, at den er fast gør den ikke automatisk offentlig på nettet. Det er op til din netværkskonfiguration.

Open Broadcaster Software kan optage fra dine cams.
https://obsproject.com

Men fulgte der ikke noget software med dine cams ?

Hvis du vil dele din printer på nettet, så kan du lave et VPN.
https://www.google.dk/search?client=opera&q=how+to+make+a+VPN+in+windows&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Fast IP betyder blot, at nummeret ikke ændrer sig, således at win web/ftp adresse altid vil pege på samme sted.
Avatar billede frexxit Juniormester
20. december 2014 - 19:00 #2
Jo jeg fik lidt med dem og har også hentet Ispy efterfølgende og ser ud til det virker nu :)

Ang printer.
Så har den vel en Ip adresse nu, kan man ikke gøre sådan at jeg på min computer derhjemme kan tilføje printer, skrive ip adressen ind på printeren og så vil den udskrive til denne printer fremover ?

Lige pt har jeg en computer til at stå på mit kontor som henter alt igennem en ftp server som skal sendes, igennem GLS/Interline.

Blot for at spare en computer væk og ikke har den til at står der og KUN bruges til at udskrive fra. :)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 00:56 #3
så skal printeren have en ægte internet adresse.
det smarteste, fordi det er det sikreste, du kan gøre er, at aktivere fjerneskrivebord på computeren.

så åbne port 3389 i routeren (forwarde den)

når du vil printe, så gå på remote desktop med mstsc (skrives i kommando prompt), log ind på computeren med den domain navn eller ip adresse og password, så ser du computeren, så kan du printe ud der.
Avatar billede frexxit Juniormester
26. december 2014 - 20:37 #4
ja, men så kan det ligeså godt kører som det gør nu. alt over en ftp som jeg sender en fil til, som interline så henter og udskriver automatisk. :)

tak for hjælpen