Avatar billede andera Novice
18. december 2014 - 18:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ipad låst

Jeg vil gerne høre om nogle af jer eksperter kan hjælpe.
Min Marianne har fået en Ipad via Københavns Universitet (KU).
Problemet for hende er at den timer ud efter fem minutter hvis hun ikke rører den. Efter forespørgsel alle steder hos chefen og hos systemadmin vil de ikke låse den op så man kan vælge 15 min til timeout.
Er det nogen af jer som ved hvordan vi kan knække den så vi kan vælge længere tid til timeout i indstillingerne ?
Tak
Avatar billede Blueeyez Mester
18. december 2014 - 19:01 #1
Hvis i ikke kan få adgang til Indstillinger -> Generelt -> Begrænsninger så kan i ikke ændre på det.. Der er en mening med sikkerheden i IOS.. ;-)

Det eneste jeg kan komme på er vel at hun har en touchskærms pind som kan berøre skærmen når hun ikke bruger den.. (Dermed vil den jo være holdt aktiv og IT folkene/chefen må jo så vurdere derudfra..

Hun kan jo os bare taste forkert kode et par gange og så er hun jo låst ude i xx antal minnutter (Hvis nu chefen skal bruge hendes hjælp via hendes ipad, så kan hun jo køre på de nerver)..
Avatar billede andera Novice
18. december 2014 - 20:21 #2
Tak

Ja men hvor er det tosset at man giver folk et værktøj
de ikke kan bruge i praksis. :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2014 - 21:19 #3
Hvordan var det med spørgsmålet i #1, kan du slet ikke komme i Indstillinger (Settings) eller hvad?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. december 2014 - 21:19 #4
Er klar over problemet, bor i en kommune hvor de gladeligt giver personalet en ipad, men elendig support, ingen kursuser og værst af alt.. Deres data ligger oftest på ipaden, så hvis den går i stykker ja så er det farvel data.. dernæst så skal de ansatte selv købe tastatur og touchpind...

Derfor, vær kreativ i fremgangsmåden så chefen og IT afdelingen vireligt mærker det på nerverne.. eller tænker åh åh.. så plejer man at komme igennem til den sunde fornuft de har et sted ;-)
Avatar billede andera Novice
18. december 2014 - 21:23 #5
@xby
Jo vi kan komme ind i indstillinger.
Men kan ikke rette på tidsintervallet :-(
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2014 - 21:44 #6
Har du prøvet at sætte den iPad til en iTunes? Har KU lagt data ind, som ikke kan gemmes som backup? Hvis ikke, kan iTunes gendannes, hvis det ikke også er låst.
Avatar billede andera Novice
18. december 2014 - 21:53 #7
@xby
Nej det har jeg ikke.
Jeg ville bare gerne ændre indstillingerne til timeout på 15 minutter :-)
Tak for hjælpen
Avatar billede sila0797 Nybegynder
18. december 2014 - 22:01 #8
Indstillinger: generelt: automatisk lås: 15 min
Avatar billede sila0797 Nybegynder
18. december 2014 - 22:02 #9
Indstillinger: generelt: automatisk lås:15 min
Avatar billede andera Novice
18. december 2014 - 22:22 #10
@sila0797
Der kan i kun vælge 5 minutter :-(
Avatar billede andera Novice
18. december 2014 - 23:04 #11
@sila0797
Der kan vi kun vælge 5 minutter :-(
19. december 2014 - 11:43 #12
Hej andera.
Kan du oplyse mig hvilken model det er, Evt med IOS version.
Avatar billede andera Novice
19. december 2014 - 17:31 #13
Det er Ios 7.0 (11A465)
Tak
Avatar billede sila0797 Nybegynder
19. januar 2015 - 00:43 #14
Kan du sende et billede
Avatar billede andera Novice
01. februar 2015 - 13:30 #15
Lukket