Avatar billede HFJ59 Praktikant
19. december 2014 - 12:26 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Blålig skærm

Hej, jeg har en packard Bell PEW96, som er blålig, hvor der skulle have været hvid. Den kan lave hvid farve da nogle felter er hvide og ligesom hvis den viser billeder med feks. sne er sneen hvid. Der er ligesom nogle pixel fejl på skærmen samtidig, hvor billedet (skærmen) ligesom er lidt grumset. Hvis jeg kører på en anden skærm gennem feks. HMDI porten, fejler den igen ting.

Venlig hilsen Finn
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2014 - 13:47 #1
skærmen er defekt. det er nogle for billige kondensatorer i den.
den kan godt repareres. alle kondensatorer ved strømforsyning og farvetuner skal skiftes.
Avatar billede HFJ59 Praktikant
19. december 2014 - 14:23 #2
Mange tak for svaret. Du har tilfældigvis ikke diagram eller andet dokumentation jeg kan bruge.

Venlig hilsen Finn
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2014 - 15:55 #3
nej, har lige søgt.
men det kan ofte godt betale sig at ringe.

Technical issues
For customer and technical support, please call 0371 467 0008.
Lines are open Monday - Friday 09:00 - 18:00

desuden er jeg sikker på at en elektronikmekaniker kan finde ud af det

men gi dem da et ring!
Avatar billede EveryMA Mester
19. december 2014 - 19:21 #4
Hej. Jeg havde et lignende problem efter at have haft min bærbar i min kuffert på en 30 timers bustur. De første to dage efter turen var der blå skærm (som du beskriver) men det forsvandt efter de to dage.

Jeg ved ikke om tilfældet er det samme som dit, men det var bare lige mit input, hvis det kunne bruges :-)
Avatar billede HFJ59 Praktikant
19. december 2014 - 21:43 #5
Mange tak skal du have, Jeg vil prøve at ringe, jeg har selv arbejdet inden for radio og tv reparation for snart mange år siden, så med lidt vejledning, tror jeg, selv jeg vil forsøge.
Avatar billede HFJ59 Praktikant
19. december 2014 - 21:47 #6
Ok, den har haft fejlen igennem lang tig, så jeg tror ikke at fejlen retter sig selv. Min datter havde computeren før mig, da den gik helt død, jeg fik liv i den igen, (da hun havde fået en ny)og jeg arvede den. Hun kunne så fortælle den havde haft fejlen længe.