Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
19. december 2014 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsummering af totaler mellem 2 tabeller i Powerpivot

Hej derude

Jeg har 2 tabeller i powerpivot med følgende data:

Tabel1 (Salgsdata):
Dato
Oms i Stk
Oms i DKK
Kunde
Varenr

Tabel2 (Kampagnedata)
Kampagnekode (unik)
Kampagne startdato
Kampagne Slutdato
Kunde
Varenr

Her var min tanke at få et output, hvor jeg pr Kampagnekode kan se hvilke Varenr der har været på kampagnen og samtidigt se hvad salget har været per vare på pågældende kampagne.

Mit problem er at jeg kun har start- og slutdato i Tabel2. Jeg har forsøgt med en formel a la
=calculate(sum(Tabel1[Oms i stk]);datesbetween(Tabel1[Dato];Tabel2[Kampagne startdato];Tabel2[Kampagne slutdato]))

men her siger formlen at der er syntaxerror i datesbetween... jeg har heller ikke brugt den før...

Nogen der har nogle ideer?

Jeg har lagt en kopi af filen (som er lidt mere kompleks)her:
http://gupl.dk/717607/
Avatar billede andera Novice
19. december 2014 - 20:49 #1
Har uploadet en fil med løsningen som en forespørgsel i access :-)

http://gupl.dk/717617/

Hilsen Klaus
Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
22. december 2014 - 14:09 #2
Hej

Tak for hjælpen!
Jeg synes ikke umiddelbart at den løsning fungerer..

sagen er den at Kampagnedata indeholder en start- og slutdato
fx 07.02.14 og 13.02.14

men Salgsdata indeholder en dato for hver dag. Ideen er jo så at stk og omsætning skal summeres sammen for alle datoer indeholdt i datointervallet (07.02.14-13.02.14) - begge inklusive..

Den synes jeg ikke din løsning gør? (Bogføringsdatoen skal ikke bruges)

Håber det gør det mere specifikt...
Avatar billede andera Novice
22. december 2014 - 22:24 #3
Ja og derfor kan du binde dem sammen med kampagne nummeret:

sagen er den at Kampagnedata indeholder en start- og slutdato
fx 07.02.14 og 13.02.14

men Salgsdata indeholder en dato for hver dag. Ideen er jo så at stk og omsætning skal summeres sammen for alle datoer indeholdt i datointervallet (07.02.14-13.02.14) - begge inklusive..

for kampagne nummer står i den ene tabel og varenavn står i begge, så hvis du kigger på en kampagne får du alle linier i den anden tabel.

Jeg tror den virker. Prøv at regne efter :-)

Jeg har lige taget datoen ud og her http://gupl.dk/717691/
er databasen uden :-)

Hilsen Klaus
Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
23. december 2014 - 08:56 #4
Hej Klaus

Hvis jeg fx ser på K-nr: K-00012131, så opsummerer din Query 'Camembert Duchesse' til 59056 stk - det burde være 528 ifølge IDAdata (17-23 nov i Føtex)Jeg tror det er fordi den ikke tager hensyn til datoerne, og måske heller ikke kæden/kunden...

Jeg er heller ikke sikker på at navnene nødvendigvis er ens i de 2 filer :( Jeg kan dog godt linke et varenummer på kampagnefilen, hvis det kan hjælpe...)

Ved ikke om du stadig har mod på det? Ellers kan jeg måske prøve at smide det op i access delen på Expert.dk?

Tak for forsøget!
Avatar billede andera Novice
23. december 2014 - 10:58 #5
Jep - Prøv bare :-)
Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
05. januar 2015 - 08:21 #6
Løst andet steds...