Avatar billede fhansen82 Mester
19. december 2014 - 22:01 Der er 6 kommentarer

Oprettelse af gendannelsesdisk af Win 8.1 på USB

Hej

Døjer med at lave ovenstående. Til at starte med, havde jeg problemer med blot at opstarte processen, som meldte fejl. Nu kan jeg godt køre processen, men den hænger i handlingen "kopierer gendannelsespartition". Her fortsætter den blot med at hænge. Har ventet i adskillige timer, men baren rykker sig ikke, og jeg kan se i Stifinder, at pladsmængden ikke ændrer sig på USB nøglen.
Enheden jeg forsøger at oprette disken på, er en Dell Venue 8 Pro. Dell har lavet sit eget system til backup, men det er stærkt udskældt grundet at enheden kun har en micro USB port, og gendannelsesprocessen kræver, at der er tilsluttet strøm, hvilket jo så kræver at man hiver USB nøglen ud.
Nogen som har nogle input til hvad der skal til for at jeg kommer i mål med oprettelse af USB disken. Jeg har tidligere på andre enheder benyttet samme mærke/model USB nøgle med succes. Gendannelsespartitionen fremgår ikke i Stifinder med drevbogstav, men jeg kan se den i Computeradministration.

Mvh

Frank
Avatar billede nfssister Forsker
19. december 2014 - 22:14 #1
Virker Windows 8.1 stadig på maskinen ?

For så kan du geninstallere på den her måde:
http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN287188/EN
Avatar billede fhansen82 Mester
19. december 2014 - 23:11 #2
Yes, det hele virker. Formålet er ikke at geninstallere, men at oprette genoprettelsesdisken i tilfælde af at jeg har brug for at geninstallere :O)
Avatar billede nfssister Forsker
19. december 2014 - 23:21 #3
Du kan også oprette recovery USB derinde :)
Kan ikke lige huske hvor - men der er en menu der hedder Advanced, derinde kan du lave en recovery også
Avatar billede fhansen82 Mester
19. december 2014 - 23:51 #4
Af gode grunde ønsker jeg ikke at benytte Dell's egen løsning, som skrevet i første indlæg :)

"Enheden jeg forsøger at oprette disken på, er en Dell Venue 8 Pro. Dell har lavet sit eget system til backup, men det er stærkt udskældt grundet at enheden kun har en micro USB port, og gendannelsesprocessen kræver, at der er tilsluttet strøm, hvilket jo så kræver at man hiver USB nøglen ud."
Avatar billede nfssister Forsker
20. december 2014 - 00:13 #5
Det er som sådan ikke dell der har lavet recovery mode i Windows 8 eller 8.1. Det er Windows eget, og det virker som regel fint - Mener også man kan få det til at fungere over netværk, er dog ikke noget jeg har sat mig ind i.
Avatar billede fhansen82 Mester
20. december 2014 - 12:09 #6
Dell kører sit eget backup system ved siden af Windows. Hvis man benytter Dell's backup system, kræver det ved recovery, at man har tilsluttet strøm. Det gør Windows eget ikke. Flere steder på nettet anbefaler folk også at man ikke benytter Dell's backup.