Avatar billede nfssister Forsker
20. december 2014 - 00:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med geninstallering

Jeg har en Sony Vaio SVE151G17M (Kan pudsigt nok ikke finde den model inde på deres hjemmeside !!)

Jeg har sat en SSD disk i, og nu vil jeg installere Windows 8.1.
Recovery mode virker self ikke fra disken. Men jeg kan heller ikke få de 5 DVD'er jeg har lavet fra Recovery mode til at virke.

Nogle der ved hvor man kan hente eller bestille en genoprettelse DVD til den maskine ?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. december 2014 - 08:52 #1
Jeg tror problemet ligger i at din SSD ikke er stor nok ! For at køre en installation med Gendannelses DVD skal Harddisken være på størrelse eller større en original disken.
Jeg installerede en Windows version magen til den originale.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2014 - 09:11 #2
Jeg er enig.

Denne løsning her har jeg ikke selv afprøvet:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-product-key-only
Avatar billede nfssister Forsker
20. december 2014 - 09:19 #3
Jeg fik det løst, det viste sig at man skal have tålmodighed som en gammel elefant. Den meldte fejl hver gang den bootede op på Recovery mediet, men 6 gang holdt den op med at fejle uden jeg havde gjort noget.

Der sad en 750 GB disk i før, og jeg sætter en 250 GB SSD i - Det kan som regel sagtens fikses uden problemer - Så længe der ikke er nogle partitioner efter C: drevet, men det er der self. i den her sag - 6 partitioner.

Men virker nu, og takker for jeres feedback
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2014 - 09:22 #4
Velbekomme.