Avatar billede almex Mester
20. december 2014 - 12:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ipad kan ikke finde netværk

Hej Eksperten.

Jeg har længe haft en Ipad2 som har fungeret fint siden starten.
Men her for 3-4 dage siden stoppede den med at finde det trådløse netværk og har ikke kunne få den på siden.

Tænkte så jeg ville gendanne den, men det kan jeg så åbenbart ikke få lov til uden at slå "Find min Ipad" fra hvilket kræver internet adgang da den skal gøre det over Icloud.

Er der nogle apple eksperter her inde som kan hjælpe mig med problemet?

Enten med hvordan man eventuelt kan få adgang til nettet igen, eller hvordan man kan gendannet den uden at skulle slå icloud fra.

mvh

Almex.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. december 2014 - 15:08 #1
Hvad om du lige nulstillede dens netværksindstillinger først? :-)

Du kan evt tilslutte den til din pc og nok gøre mere fra itunes, men at nulstille netværksindstillingerne burde gøre tricket.
Avatar billede almex Mester
20. december 2014 - 15:15 #2
Burde nok have skrevet at jeg har prøvet at nulstille netværksindstillingerne :), op til flere gange endda.

og har prøvet det jeg lige kunne se jeg kunne fra itunes, (efter at have tilsluttet den min PC), og det er der inde jeg får afvide at jeg skal slå "find din ipad" fra for at gendannet den.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2014 - 15:51 #3
kan du ikke koble den til nettet med et kabel ? og så gøre det.
Avatar billede almex Mester
20. december 2014 - 16:19 #4
hmm det måske muligt men kræver det ikke et specielt kabel? kan jo ikke bare smide et normal net kabel i :P
Avatar billede Blueeyez Mester
20. december 2014 - 22:38 #5
Er det alle trådløse netværk du ikke kan se eller blot nogle bestemte?

Eneste muligheder er:
1. via Itunes (Jeg kan ikke vejlede dig, da jeg kører Linux og vi må ikke ha Itunes for Apple)
2. finde et trådløst netværk den kan koble din ipad til..
Avatar billede almex Mester
21. december 2014 - 07:59 #6
Den kan godt finde de forskellige netværk inde under indstillinger og kan også komme ind og tilslutte mig mit net med kode men det som om den stadig ikke tilslutter sig for har ikke adgang til nettet selvom der står jeg er tilsluttet under indstillinger
Avatar billede almex Mester
21. december 2014 - 10:26 #7
Damn jeg er en kæmpe klaphat.
Jeg undskylder ulejligheden med min post :).

Har fundet problemet, hvilket lå i det man nok skulle have undersøgt som det allerførste, nemlig er der noget galt med mit trådløse net? :P

og ganske rigtigt, natten til onsdag var der reset på min internet og det var siden der jeg ikke har kunne komme på, prøvede så manuelt her til morgen og genstarte modem og router og BAM så kom ipad'en på nettet.

Igen undskylder jeg at jeg har oprettet en tråd uden at undersøge alle muligheder ^^ er lidt af en kajle til disse ting.

Eller Takker for alle forslag som nåede at komme og rigtig god jul der ude.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 00:59 #8
så skal du svare selv og godkende det :)
Avatar billede almex Mester
04. januar 2015 - 00:18 #9
svar