Avatar billede acdk Nybegynder
20. december 2014 - 13:40 Der er 4 kommentarer

kan ikke komme ind i min pc

min pc starter op i gigabyte S-series ultra durable 2 hva gør jeg den starter næsten hele tiden forfra  hvis jeg ikke når at trygge på f1 så kan jeg være heldig at komme ind og så er jeg også heldig håber du har et svar
mvh
Allan
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2014 - 15:48 #1
Bliv ved med at forsøge, og start op i fejlsikret tilstand.
Når du kommer ind, så lav en system restore til en tidligere dato. (jeg håber du har nogle system restore points).

Start den i fejlsikret tilstand med net, og hent ccleanerm https://www.piriform.com/ccleaner - og rens den.

Lad os blot håbe at en system restore kan gøre tricket. ?

Giver dette ikke noget resultat, da sæt din windows cd i ved boot, og vælg repair-install.
Avatar billede nfssister Forsker
20. december 2014 - 17:53 #2
F1 lyder som bios, og ikke som Windows du kommer ind i.
Jeg tror du har en harddisk der er defekt.

Hvis du ikke er den store computermand, så vil jeg anbefale du får fat i en som ved lidt om det, så du kan få sikret dit data - og naboens knægt er sjældent nok her ! :)
Avatar billede acdk Nybegynder
20. december 2014 - 18:31 #3
Tak for svaret den var rigtig nok røget ind i bios og så derfra stod der ar jeg skulle trykke f1 MEN jeg har efterfølgende sat en ny harddisk ind og den starter også op i dette program ,men den går altså til Win efter 30sik men hvordan får jeg min maskine til at starte rigtigt op igen for dette er mærkeligt at begge hardiske skulle være defekte.
mvh
Allan
Avatar billede nfssister Forsker
21. december 2014 - 10:25 #4
Når den nye disk sidder i, kommer der så ikke bare en fejl af en anden art, der gør du ser noget lign. det her:

http://www.bahj.com/wisp/instructions/screenshots/booting/bios-boot-menu-message.png

For så står der typisk i bunden af vinduet hvad der er galt, f.eks. keyboard error.

Evt. reset din bios, og se hvordan din maskine arter sig derefter :)