Avatar billede Hjaltehjalte Nybegynder
20. december 2014 - 23:14 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Usb-problemer

Hej.
Jeg overførte på normal vis to mapper fra et USB-stik til et andet.
Da jeg så efterfølgende åbnede det usb-stik mapperne var overført til var det blevet lavet om til alle mulige mærkelige tegn. Computeren foreslog at scanne og reparere usb-stikket. Så blev de mærkelige tegn til to filer der hedder det samme som mapperne. Filerne fylder det samme som mapperne gjorde men jeg kan ikke åbne dem. Håber at der er nogen der kan hjælpe :)
Tak
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. december 2014 - 23:41 #1
Prøv at gendanne de slettede filer fra den første usb stick.
https://www.piriform.com/recuva
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2014 - 02:34 #2
usb sticken er korrupteret. du blir nødt til at formattere den igen.
evt. er den helt  i stykker.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. december 2014 - 19:54 #3
...og "sidwave" fatter STADIG ikke, at han IKKE bare losser et (i øvrigt irrelevant) svar ind.

Prøv først at kopiere filerne igen fra den oprindelige stick - eller prøv "Recuca", som FinnRasmussen skriver i #1 - det tyder mere på, at stick'en er blevet fjernet, før PC'en har fået skrevet FAT'erne færdig. Det kan give den slags.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 00:40 #4
kære mr crkrogh, flash er skrøbeligt, når en stick borker al data, er den ikke til at stole på mere, ever!
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. december 2014 - 08:21 #5
Jeg opfatter spørgsmålet som, at du har FLYTTET filerne fra stick 1 til stick 2 og har mistet dem. Derfor Recuva på stick 1.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. december 2014 - 08:58 #6
#4

Kære... Ud fra det, der beskrives her, vil ingen (nej, heller ikke dig), kunne afgøre, om ikke det bare handler om, at den er blevet fjernet utidig. Er det tilfældet, fejler stick'en jo absolut intet.
Avatar billede Hjaltehjalte Nybegynder
27. december 2014 - 23:11 #7
Jeg har prøvet at gendanne filerne men det virker ikke desværre. Men tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. december 2014 - 23:26 #8
Så er der jo kun tilbage at kopiere dem fra den oprindelige USB-stick igen?
Avatar billede Hjaltehjalte Nybegynder
05. maj 2015 - 21:46 #9
Det er klaret. USB sticket er fucked op :D