Avatar billede Bassemand12 Nybegynder
21. december 2014 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HP Hartdisk

Hvordan kommer jeg ind i bios for at låse hardtdisken op så jeg kan lægge ny styresystem på og hvor låser man den op
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2014 - 14:54 #1
Hej og velkommen til.
Der skal lidt mere info om din pc
Model nr?
Hvilket system er der på?
Hvad vil du installere?

INFO: Er det en ny pc med Windows 8 på kan du med et program få en startmenu tilbage og med et udseende der minder om Windows 7.
Programmet hedder Classic Shell.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 00:28 #2
HDD er ikke låst, og du skal ikke i bios for at lægge et nyt styresystem ind. Hvis du har windows på DVD eller USB, booter du bare op på den og formaterer HDD. Derefter kan du, med samme medie installere windows.
Enig med #1 i at Classic Shell er glimrende, hvis man vil have win7 start knappen tilbage. http://www.classicshell.net/
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 00:32 #3
Ps. du kan også bruge metoden "Gem intet" men så skal du nok først, efter formateringen, lave en partition på f.eks 80GB til windows. Ellers får du måske een stor partition, og det er virkelig upraktisk, selv om man senere kan lave om på partitionerne.
Avatar billede Bassemand12 Nybegynder
07. oktober 2015 - 16:33 #4
windows 10