Avatar billede 350hunde Nybegynder
21. december 2014 - 13:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Petter Nordahl-Hagen's Offline NT Password & Registry Editor

Hej, jeg forsøger at komme ind i en win 7 maskine, hvor password er glemt og windows cden bortkommet.

jeg har forsøgt med programmet orpcrack, men siger password not found.
jeg har endvidere forsøgt mig med et par andre recovery tools men uden held.. er der nogen der har erfaring med dette her program og denne forhindring i at komme videre:

chntpw edit user info & passwords

| RID -|---------- Username ------------| Admin? |- Lock? --|
| 01f4 | Administrator                  | ADMIN  | *BLANK*  |
| 01f5 | Guest |                        |        dis/lock  |
  03e8 | Ricco                          | ADMIN  | dis/lock |
| 03eb | updatusUser |                  | ADMIN    dis/lock |

Please enter user number (RID) or 0 to exit: 03e8
----------------------user edit-----------------------

RID : 1000 [03e8]
Username: Ricco
fullname:
comment :
homedir :

00000220 = Administrators (which has 2 members)

Account bits: 0x0214 =
[ ] Disabled        | [ ] Homedir req.  | [X] Passwd not req. |
[ ] Temp. duplicate | [X] Normal account | [ ] NMS account    |
[ ] Domain trust ac | [ ] Wks trust act. | [ ] Srv trust act  |
[X] Pwd don't expir | [ ] Auto lockout  | [ ] (unknown 0x08)  |
[ ] (unknown 0x10)  | [ ] (unknown 0x20) | [ ] (unknown 0x40)  |

Failed login count: 4, while max tries is: 0
Total login count: 1033
** No NT MD4 hash found. This user probably has a BLANK password!
** No LANMAN hash found either. Sorry, cannot change. Try login with no password!

- - - - User Edit Menu:
1 - Clear (blank) user password
2 - unlock and enable user account (probably locked now)
3 - Promote user (make user an administrator)
4 - add user to a group
5 - remove user from a group
q - Quit editing user, back to user select
Select: [q]

jeg har naturligvis forsøgt at logge ind med blank password, uden held.

jeg håber der er nogen der kan genkende dette issue, og hjælpe.

på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2014 - 14:45 #1
Er ikke selv bekendt med dette program, men så lige den video her, og måske den kan hjælpe dig videre?

https://www.youtube.com/watch?v=J6x385EIbE8
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2014 - 14:51 #2
Har du prøvet at køre nogle af de punkter der står under "User Edit Menu"?
Tænker på punkterne 1 og 2.
Avatar billede 350hunde Nybegynder
21. december 2014 - 19:20 #3
ja, jeg har set samtlige tutorials og fundet et par andre på nettet med samme problem, dog uden at have fundet en løsning. (f.eks. http://forums.petri.com/showthread.php?t=52547 )

ja, har forsøgt, men man får bare denne besked igen

Failed login count: 4, while max tries is: 0
Total login count: 1033
** No NT MD4 hash found. This user probably has a BLANK password!
** No LANMAN hash found either. Sorry, cannot change. Try login with no password!

det virker trods alt somom den forsøger at knække koden, hvor i de andre tilfælde, set på nettet, skriver total login count: 0..
Avatar billede 350hunde Nybegynder
21. december 2014 - 20:15 #4
jeg løste problemet med trinity rescue og lukker
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2014 - 20:27 #5
Tak for dit svar :-)

Det er så den her kan jeg forstå?
http://trinityhome.org/Home/index.php?content=TRINITY_RESCUE_KIT____CPR_FOR_YOUR_COMPUTER&front_id=12&lang=en&locale=en

Ser spændende ud. Tror den skal afprøves en anden gang, da der er flere spændende ting den kan klare :-)