Avatar billede BTEngineer Novice
21. december 2014 - 17:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Computer Stationær - Værdi?

Hej Eksperter.

Jeg har en computer, stationær fra midt 2012, som jeg gerne vil have en vurderingspris på, hvis der er nogen der har lidt mere forstand på det end mig selv. Computeren består af følgende:

intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30 GHz
4,00 GB ram
300GB

Enhedshåndtering:
http://tinypic.com/r/2mpla4l/8

Er der nogen der kan anslå en salgspris for denne? :)

Jeg siger mange tak på forhånd - Glædelig jul og godt nytår!

// Henriik
Avatar billede buttwipe Juniormester
21. december 2014 - 17:32 #1
Komponenterne blev lanceret for en 3-4 år siden, så den bliver ikke nem at sælge.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 01:09 #2
2500+ og ikke en reje mere ;(
Avatar billede Mik2000 Professor
22. december 2014 - 01:13 #3
Nu skriver du ikke noget om grafikkort, men hvis det er onboard, så er det nok ikke så meget.

En ny tilsvarende (lidt bedre fordi det er nyere CPU, større disk mv) koster ca 2300 kr.

Så et sted mellem 600 og 1100 kr vil jeg tro du kan få for den, hvis den står i pæn stand

Er der et stort grafikkort i, kan prisen stige

De falder jo desværre meget hurtigt i pris

God jul og godt nytår til dig også
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. december 2014 - 03:32 #4
#3
I enhedshåndteringen står der Radeon 5700 Series, så det er max et 5770. Et kort der yder ca. 1/3 at et Geforce GTX 760..
CPU, Chipset, SSD kom på markedet i 2011 og grafikkortet et års tid før, så den er næppe mere end 500,- værd.
Ikke at det har meget at sige, men der er ikke nævnt noget om operativsystem.
Avatar billede finb Ekspert
22. december 2014 - 12:53 #5
Hver eneste dag kommer der nye maskiner på markedet,
så din maskine mister værdi hver eneste dag.
Du kan få en spritny bærbar for <1900 kr.
Overvej, om du hellere skal
bruge den gamle som fil-lager / backup.
Avatar billede Mik2000 Professor
22. december 2014 - 13:36 #6
Da det trods alt er en i5, og der er eksternt grafikkort så den kan spille mindre spil (5750 kan f.eks. godt spille Battlefield 4 i low og COD), og hvis det er en 300 gb ssd som den antyder, så kan du sagens få mellem 800 og 1500 for den specielt hvis der er f.eks. windows 7 på den også

Dem man får til 1900 fra nye er jo tit stadig celeron og lign., uden ssd, og med onboard grafik - så stadig noget langsommere selvom den er ny og ikke 1900 værd
Avatar billede buttwipe Juniormester
22. december 2014 - 20:31 #7
#6
Den ene disk er en Toshiba 2.5" laptop disk på 250 GB, så mon ikke SSD'en er på 60.
det giver en samlet kapacitet på omkring 300 GB.

Hvis Windows er en OEM kan det blive svært at ændre på hardwaren ved opgradering/defekt.