Avatar billede duvander Juniormester
21. december 2014 - 20:31 Der er 6 kommentarer

TDC Homebox - adgang til NAS

Hej Eksperter

Jeg ønsker adgang via internet udefra til min Synology NAS server der kører DSM 2.1.

min router er en TDC homebox

er der nogen der kan hjælpe, jeg er Newbee!
Avatar billede nfssister Forsker
22. december 2014 - 11:26 #1
For det første, vil krafitigt anbefale dig at opdatere din DSM version, er det en DS109 du har ?

Log på din TDC router (192.168.1.1 eller 192.168.0.1)
Tryk Konfiguration i toppen
Login med admin i bruger, og intet i password

Tryk på Port omdiregering
Helt nede i bunden står der opret regel

Server navn: Navnet på reglen
Flueben i aktiveret
Fra port: Den første port (Kan ikke huske Synology's porte - står et sted derinde)
Til port: Den sidste port i range
Protokol TCP eller UDP alt efter tjeneste, læs igen FAQ på synology's hjemmeside
Omdiregeringsport: samme som oven over
Host: Vælg den ip adresse den skal pege på
Avatar billede duvander Juniormester
22. december 2014 - 14:31 #2
Tjek det er gjort.
jeg kører alle de opdateringer DSM kommer med, skal den opdateres andrledes.

når jeg går på andet netværk eks. DS video fra iphone kommer jeg stadigvæk ikke på.

Skal jeg lave noget med firewall så den mere sikker?

mvh Thomas
Avatar billede nfssister Forsker
22. december 2014 - 20:36 #3
Firewall er ok som den er, kan faktisk ikke huske om der skal åbnes i den, mener jeg ikke hvis den står på lav eller mellem.

Hvis du IKKE er på dit eget netværk, så skal du finde din globale ip adresse hjemme på: www.myip.dk - Så kan du se din adresse, og så skriver du den ind i din DS Video.

Styrter ned på havnen på 3G eller 4G forbindelsen og tester om du kan komme på :)
Avatar billede duvander Juniormester
23. december 2014 - 13:32 #4
Ok!

Det virker ikke!

Skal det den ip der på myip der skal bruges når jeg åbner port på TDC? Eller den 192.168.1.det min NAS har fået tildelt?
Avatar billede nfssister Forsker
23. december 2014 - 15:38 #5
Nej, det skal være den lokale ip når du leger i din router

Den globale ip er den du skal bruge i dine apps når du er uden for huset
Avatar billede duvander Juniormester
28. december 2014 - 17:44 #6
Æv kan ikke få den til at gå ind.
Øsekar man sætte noget op i DSM.