Avatar billede kjgizmo Novice
21. december 2014 - 23:09 Der er 4 kommentarer

Google Chromecast

Jeg har valgt at anskaffe mig en Chromecast til mig og sønnike, da vi er utrolig stor fan i huset af Viaplay og Netflix.. (Selv også youtube)

Men vil høre om nogen kender en god media afspiller til dvd film, som skal afspilles på en bærbar og dermed kan streames gennem chromecast til fjernsynet ?? Mere for at undgå HDMI kabel da det andet er mere smart og meget nemmere.. ;)

Bruger normalt Videolan (VLC), men kan ikke få den til at caste til den endnu
Avatar billede eurositi Ekspert
22. december 2014 - 10:24 #1
Chromecast kan ikke "viderestille" afspilning af film fra dit DVD-drev i din computer. DVD-filmen skal konverteres til en videofil først.
Men så kan du også streame lokale videofiler fra din computer - ganske enkelt ved at trække videofilen ind i Chrome.

Videoen skal være i ét af følgende tre filformater:
MP4
WebM
FLV
(Det indlejrede videoformat skal være enten H.264 eller VP8, men det er det næsten med sikkerhed også)

Du kan konvertere DVD video til f.eks. MP4 med f.eks. XMedia Recode, VidCoder eller Handbrake. Bare vælg et af de presets, som findes i alle de tre nævnte gratis programmer.
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2014 - 10:54 #2
Installer Chrome og Chromecast på din maskine - så kan du derigennem caste fullscreen op på TV. Om kvaliteten bliver god nok tør jeg ikke sige men det er et forsøg værd.
Avatar billede kjgizmo Novice
23. december 2014 - 22:47 #3
Det må forsøges med chrome

Tak for hjælpen med dette

eurositi, hvis du lige ligger svar får du point ;-)
Avatar billede eurositi Ekspert
04. januar 2015 - 23:06 #4
Hyg dig med Chromecastingen. :)