Avatar billede pelbeier Nybegynder
22. december 2014 - 13:16 Der er 3 kommentarer

Fakturering af samme ydelse til mange kunder på én gang

Jeg har ikke helt styr på ordre/faktura i C5, men hvis jeg ønsker at generere en faktura for alle debitorer på en gang, er det så ikke muligt?

Fakturaen skal bestå af en linje (ydelse), hvor prisen er forskellig ud fra prisgruppe.

Jeg har C5 Light, men jeg har set at der er en "massefakturering" i den udvidede.

Nogle, der kan hjælpe?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
22. december 2014 - 13:25 #1
Hej,

Dette kan kun lade sig gøre, når du har tilkøbt moduler
ordre.

I dette modul kan du oprette en ordre for hver debitor, som
en fast ordre, dvs. at ordren bliver liggende efter fakturering,
således at den kan genbruges det kommende år.

Der er ingen funktion som opretter ordrene for dig.

Med venlig hilsen
ADDCON

Peter Agger
Avatar billede pelbeier Nybegynder
22. december 2014 - 13:45 #2
OK. Jeg har også adgang til en version med ordre-modul, men...

Dvs. at jeg skal oprette en ordre per kunde (som fast ordre). Derefter kan jeg køre massefakturering og vælge ordre-serien?

Kan jeg ikke lave en ordre for alle kunder (som fast) på en gang?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
22. december 2014 - 14:22 #3
Hej igen,

Desværre nej, der findes ikke en funktion hvor dette
kan lade sig gøre.

Skal noget sådant laves kan det sagtens håndkodes, måske
en 2 - 3 timer, for en kørsel som kan oprette en stak
ordre til en given mængde kunder, og samtidigt sætte den
korrekte pris på.

Med venlig hilsen