Avatar billede GFB123 Nybegynder
22. december 2014 - 18:57 Der er 23 kommentarer

CSS automatisk admin

Jeg har en Counter Strike Source server + en hjemmeside min storebror har lavet til mig.. Men fx på http://team-turbo.net har de lavet det sådan at man automatisk får admin på serveren lige efter man har købt det.. Er der nogle der kan lave det til mig? Det kan min storebror ikke finde ud af..
Avatar billede zynzz Praktikant
22. december 2014 - 20:15 #1
Hvad er betalingen for det?
Avatar billede GFB123 Nybegynder
22. december 2014 - 21:14 #2
Kom med et bud på hvad du vil have
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. december 2014 - 22:19 #3
Uden at kende noget til noget som helst.
Så vil mit gæt være et af følgende bud:

Bud 1: Der er en fil på css serveren, som angiver om man er admin eller ej. Når en bruger gør noget bestemt på din hjemmeside, f.eks. køber admin adgang eller lign. så skriver du brugerens "userid"/steamid i denne fil og dermed har de admin næste gang de logger på.

Bud 2: Admin rettigheder styres via en database, og når brugeren igen gør noget bestemt (køber eller lign på din hjemmeside) skriver ud brugerid/steamid i den database og dermed er brugeren igen admin, når han/hun logger på serveren.

Dette kræver selvfølgelig nogle css plugins osv. Men det bør være sådan det skal laves. Men om det "bare" lige er "bare lige" ved jeg desværre ikke. Men det må være muligt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. december 2014 - 22:21 #4
Avatar billede zynzz Praktikant
22. december 2014 - 22:41 #5
Altså vil tro du kan bruge følgende: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_RCON_Protocol
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. december 2014 - 22:55 #6
Rcon kan ikke bruges. Så skal brugere have et kodeord eller lignende. Du skal kunne styre det centralt og det kan du via en databedatabase eller fil. En database vil klart være at foretrække.
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. december 2014 - 00:49 #7
Jeg ville gøre det på en af følgende to prioriterede måder:

1) Som der også er blevet nævnt, kan du vælge RCON. Fordelen her er at ændringen sker øjeblikkeligt, dvs. du skal ikke genstarte serveren eller vente på at banen skifter.
Du finder desuden mange færdiglavede RCON-class'er i PHP ved en google søgning.
Om du kan anvende RCON afhænger dog i stor grad af hvilket mod du har på serveren. Er muligheden for RCON der, så brug den.

2) Er RCON ikke mulig, men har du fil-adgang (FTP), kan du lade PHP om at redigere filen med listen over administratorer. Denne gemmes uanset mod i en fil og aldrig i en database. Formattet og placeringen af filen afhænger dog igen af dit mod på serveren. Desuden skal du være opmærksom på, at handlingen som regel ikke registreres førend der skiftes bane/genstartes.
Avatar billede GFB123 Nybegynder
23. december 2014 - 23:46 #8
Er der nogle der ved hvad men skal skrive i console når man er in game så?
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. december 2014 - 00:07 #9
Igen hvilket mod er der på serveren?
Avatar billede zynzz Praktikant
24. december 2014 - 17:01 #10
Avatar billede GFB123 Nybegynder
26. december 2014 - 00:38 #11
Jeg tilføjer admins i sourcemod. Filen. Admins,cfg
Avatar billede GFB123 Nybegynder
26. december 2014 - 00:39 #12
Og når det er mig der ejer serverne har jeg rcon passwordet
Avatar billede zynzz Praktikant
26. december 2014 - 10:10 #13
Hvad er problemet så?
Avatar billede GFB123 Nybegynder
26. december 2014 - 20:01 #14
Jeg skal bruge noget jeg kan skrive i console så jeg kan tilføje en admin i filen admins.cfg.. Resten har jeg styr på
Avatar billede bilbodog Nybegynder
28. december 2014 - 19:02 #15
Hej, GFB123!

Jeg sidder og er igang med et automatisk CMS. Der har været så meget fight og kopiering af NeroCMS, nu er der andre folk som Explosive og Vikinge et eller andet, som har kopiret deres side fuldstændig, så nu laver jeg mit helt eget BilboCMS og sælger det billigt. :)

Du kan tjekke det ud jævnligt på: www.bilbodog8.16mb.com .
Vær dog opmærksom på, at der ikke sker LIVE ændringer på den hjemmeside. jeg koder i min egen hjemmeside på localhost og uploader så opdateringer til den offentlige hjemmeside.

OBS:
Jeg overvåger denne tråd og vil svare på yderligere kommentar.

Vh. bilbodog (Casper Thomsen)
Skype: bilbodog2
Steam: bilbodog
Email: casperpvp@gmail.com
Avatar billede moddi100 Seniormester
30. december 2014 - 12:53 #16
Tag et kig på følgende plugin (bemærk datoen, da det efterhånden er gammelt. Om det stadigvæk virker, vil jeg lade være op til dig at finde ud af)

http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=57829

Men da du anvender Sourcemod skal du på en eller anden måde redigere i filerne configs/admins.ini eller configs/admins_simple.ini. Det plugin jeg linkede til, gør netop det at den redigere i en af filerne. Betragt det som en genvej, der virker fra console af.

Når den nye bruger er tilføjet til en af disse filer, skal du enten genstarte serveren eller skrive i console:
sm_reloadadmins
Avatar billede moddi100 Seniormester
30. december 2014 - 12:53 #17
Avatar billede GFB123 Nybegynder
30. december 2014 - 19:54 #18
Det første plugin virker, men det kan ikke fjerne admin. Er der nogle der kan finde et plugin der kan det til mig?
Avatar billede moddi100 Seniormester
30. december 2014 - 21:02 #19
Jeg har ændret i koden for det gamle plugin, men jeg har ikke selv afprøvet det:

http://www.filedropper.com/addadmin

Vedlagt er både den compilede version (som du skal anvende), samt selve koden.

1) Skriv venligst om det virker herinde, så kan jeg lige tilrette det.
2) For at tilføje en admin, går jeg ud fra at du skriver både "sm_addadmin" samt "sm_reloadadmins" ?

Når du har skrevet herinde om det virker, poster jeg også lige på deres forum med det opdaterede mod. God fornøjelse
Avatar billede GFB123 Nybegynder
01. januar 2015 - 15:37 #20
Det virker ikke.. Det her kommer i console "Unknown command: sm_deladmin"
Håber du kan fixe det :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. januar 2015 - 03:28 #21
Jeg antager at du kalder det direkte fra console. Kan du bruge sm_addadmin derfra? Ellers skal vi bare have ændret rettighederne til at bruge kommandoerne.

De burde dog begge virke, såfremt du anvender rcon. Skriv følgende i in-game console for rcon:

rcon_password <PASSWORD>

Tryk så enter, og afprøv kommandoen som før: (bemærk at du sætter rcon foran)

rcon sm_addadmin <navn eller #userid>
Avatar billede GFB123 Nybegynder
12. januar 2015 - 13:49 #22
Jeg kan godt bruge sm_addadmin <navn/userid>..
Det er kun sm_deladmin.. Men jeg skal af en eller anden grund ikke bruge recon password til den.. Kan du også prøve at fixe det :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
15. februar 2015 - 13:50 #23
Beklager jeg ikke lige fik fuldt op her, men det lykkedes mig aldrig at finde ud af fejlen, da jeg ikke før har arbejdet med plugins til CS.

Det eneste kunne måske være, hvis den stadigvæk huskede det gamle plugin, hvorfor du burde prøve at oprette en ny server med den opdaterede kode, som jeg linkede til før.

Håber du finder en løsning