Avatar billede Slettet bruger
22. december 2014 - 19:26 Der er 2 kommentarer

checking nvram.?

Hej..

Jeg har været ude og investere i et nyt grafikort, men når jeg sætter det i, og starter min pc op, så går det fint det første stykke af vejen, den kommer frem med de første sider hvor den viser cpu og ram, men lige inden den skal til at starte windows op, skriver den "Checking nvram" og så sker der ikke mere.
Fanerne på grafikkortet køre fint rundt, så lidt liv i det er der da.. :) sætter jeg mit galme kort i igen, et geforce 8800gt 256mb starter den fint op igen.

Mit nye grafikkort er et MSI Geforce gtx 750ti 2 GB - GDDR5 - PCI Express 3.0 x16

Mit bundkort er et AsRock 775twin-HDTV

Jeg har prøvet at opdatere de nyeste driver til bios, men det hjalp dog ikke.

Så spørgsmålet er, passer det grafikort overhovedet i min computer.:?

M.v.h René
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2014 - 08:59 #1
jeg har lige kigget på bundkortet..
du skal jo nok slå den over til at bruge eksternt gfx kort inde i bios.

og er pci express 3.0 eller 2.0 ? det skal du checke i bios.
Avatar billede quakerzz Nybegynder
24. december 2014 - 14:34 #2
opdater bundkortet bios fra producentens hjemmeside(Asrock).