Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
23. december 2014 - 11:13 Der er 1 løsning

DAX - Datesbetween funktion - syntaxerror!!!

Hej derude

Jeg har 2 tabeller i powerpivot med følgende data:

Tabel1 (Salgsdata):
Dato
Oms i Stk
Oms i DKK
Kunde
Varenr

Tabel2 (Kampagnedata)
Kampagnekode (unik)
Kampagne startdato
Kampagne Slutdato
Kunde
Varenr

Her var min tanke at få et output, hvor jeg pr Kampagnekode kan se hvilke Varenr der har været på kampagnen og samtidigt se hvad salget har været per vare på pågældende kampagne.

Mit problem er at jeg kun har start- og slutdato i Tabel2. Jeg har forsøgt med en formel a la
=calculate(sum(Tabel1[Oms i stk]);datesbetween(Tabel1[Dato];Tabel2[Kampagne startdato];Tabel2[Kampagne slutdato]))

men her siger formlen at der er syntaxerror i datesbetween... Synes ellers det ser fornuftigt ud - også i forhold til eksempler jeg har set på nettet... nogen der kan se en åbenlys fejl?

Nogen der har nogle ideer?

Jeg har lagt en kopi af filen (som er lidt mere kompleks)her:
http://gupl.dk/717607/
Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
07. januar 2015 - 10:45 #1
Ingen løsning...