Avatar billede madseksperten Nybegynder
23. december 2014 - 18:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

beregning af strøm

Hejsa

Jeg er lige flyttet i et hus, hvor vi selv betaler for el. Hvis jeg nu vil følge med i hvor meget vi bruger om ugen, skal måleren jo aflæses. Lad os sige den stod på 15673 da vi overtog huset. Nu står den så på 15701. Det vil sige det giver 28 watt vi har brugt. Er der ikke en hjemmeside, hvor man kan se hvor meget det koster?

mvh Mads
Avatar billede store-morten Ekspert
23. december 2014 - 18:58 #1
Avatar billede madseksperten Nybegynder
23. december 2014 - 19:15 #2
Kan det passe 1 kWh koster ca 1.98 kr?
Avatar billede store-morten Ekspert
23. december 2014 - 19:40 #3
Lyder billigt ;-)
23. december 2014 - 21:20 #4
Hvordan kom du frem til 1.98 kr?  Med enorm store årlige forbrug kan gennemsnitsprisen per kWh komme ned under 2 kr.  Ellers er alle de priser jeg kan finde mellem 2.20 kr. og 2.50 kr.
Avatar billede chrisrj Forsker
24. december 2014 - 11:58 #5
Hvis man har elopvarmning får man rabat på prisen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2014 - 14:00 #6
#5 Ja det er rigtigt. Når mit forbrug overstiger 4000 KW får jeg rabat på det der ligger over dette forbrug. Fyrer med luft til vand varmepumpe.
Avatar billede chrisrj Forsker
24. december 2014 - 14:25 #7
Jeps, og jeg har luft til luft. :)

Bor man i seas-nve (og måske andre?) området kan man følge sit forbrug her: http://www.minmaaler.dk/Default.aspx
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2014 - 14:09 #8
Husk, at prisen man betaler for el ikke er den fulde udgift. Oven i kommer prisen for "distribution og vedligehold af elnet", og denne pris er som regel en del højere end den rene elpris.

Jeg vil anbefale dig at vente nogle måneder med at finde den egentlige pris - nemlig til du har betalt de første regninger. Så vil du på regningen relativ let kunne se den samlede pris for et givent antal Kilowatt/måneder. Divider det ud på antallet af kilowatt, og du har den nøjagtige pris.
Husk både at regne prisen fra din eldistributør og prisen fra elværket sammen, hvis du har to forskellige "leverandører" (det har du sikkert ikke endnu, hvis du lige er flyttet i eget hus :-)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
25. januar 2015 - 09:32 #9
Hejsa alle sammen

Mange gange undskyld forsinkelsen. Jeg skrev til el selskabet, men har ikke fået svar endnu :-/

Vil i ikke dele pointene?

mvh Mads
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2015 - 09:53 #10
Ellers tak.Springer over da jeg ikke har bidraget med ret meget
31. januar 2015 - 14:35 #11
Det samme fra mig (og de andre indlæggere har ikke sendt svar.)  Vejen frem er vel, at du lukker med eget svar.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
01. februar 2015 - 10:18 #12
ok :-) svar