Avatar billede palleskov Juniormester
25. december 2014 - 09:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Toshiba programmer

Hej
Jeg har en Toshiba Satelite hvor der ligger en masse Toshiba programmer på.
Toshiba Desktop Assist
Toshiba Display Utility
Toshibaeco utility
ToshibaFlash cards support utility
Toshiba Funkction key
Toshiba Manuals
Toshiba Password utility
Toshiba pc health monitor
Toshiba Recovery media creator
Toshiba service station
Toshiba start screen option
Toshiba system driver
Toshiba tempro

Er det noget der skal være på computeren eller kan jeg slette dem uden der sker noget ved det??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2014 - 10:24 #1
Hej og god jul.
På en preinstalleret computer kommer der altid en masse programmer med som denne producent synes er uundværlige. Ved at kigge på navnene uden at kende dem, er der kun 2 som der springer ud.
Det ene er Recovery media creator og det andet er System driver.

Men igen kan man finde driverne på producentens hjemmeside ved at søge på produktnavnet, kan man i mange tilfælde finde driverne der.

Har du lavet de recovery dvd'ere for at gendanne computeren?

Er computeren ny eller gammel?

Der findes et program der kan rydde op i disse programmer. Det hedder PC Decrapfier:
http://pcdecrapifier.com/
Så er et kun om du bruger nogle af disse programmer eller ej.
Har du licenskoden, behøver du ikke at gendanne med alle de programmer der følger med. Du skal blot bruge en almindelig dvd med Windows der henviser til den licens du har. Så kan du undgå at få computeren plasret til med disse programmer.
Hvilket system kører comuteren?
Avatar billede palleskov Juniormester
02. januar 2015 - 13:18 #2
Hejsa og godt nytår

Nej jeg har ikke lavet en recovery dvd.
Det er nødvendig eller??

Det er en helt ny computer
Jeg ved ikke om jeg har en licenskode er det en der står på det "microsoft mærkat der er på computeren" eller hvordan får man den??
Skal den bruges hvis den skal formateres eller hvornår skal den bruges?

Jeg kender ikke PC Decrapfier men kan se den kan hentes på deres hjemmeside jeg bruger CCleaner er de lig hinanden eller er det to forskellige programmer??

Den køre Win. 8
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2015 - 14:13 #3
Har du mulighed for det, så er det vigtigt at du har noget du kan komme tilbage på hvis din harddisk skulle gå ned. Der kan være en skjult partiton du i opstart af pc kan tilgå og gendanne den den vej. De muligheder ser man typisk i et af de første billeder man ser når pc starter. Der kan stå noget med recovery eller tilsvarende. På nogle computere får man også besked om man vil oprette recovery medie. Den har du så ikke set eller?

Kan du gendanne med computeren, vil Windows selv hente koden i bios når du installerer om.

Du kan sikkert ikke se nogen licenskode på din pc da den normalt nu ligger i din bios. Den kan dog tilgås med et program har jeg set selvom den ikke ligger fysisk på disken. Man kan også med MagicalJellybean se nøglen
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

PC Decrapfier og CCleaner er to forskellige progammer vil jeg mene selvom de laver oprydningsopgaver.

Decrapfier er ment til at fjerne uønskede programmer på en let måde hvor man vælger dem der skal væk, og programmet fjerner dem så for en.

CCleaner er en oprydder man kan bruge en gang imellem. Den fjerner unødige filer og unødvendige regisrerings oplysninger.
Avatar billede palleskov Juniormester
18. februar 2015 - 13:52 #4
Tak for hjælpen
smid et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2015 - 16:25 #5
Velbekomme :-)