Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. december 2014 - 09:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Test ny CSS på eksisterende side

Jeg ønsker at rette en hel del i en eksisterende side, men den er meget besværlig at lave en kopi af, grundet funktionalitet.

Siden er lavet primært med PHP.

Findes der en smart måde at jeg kan lave og teste en ny CSS, som f.eks. når man laver en "child theme" i f.eks. WordPress ?
Avatar billede AndersKT87 Novice
25. december 2014 - 13:26 #1
Er din css lavet inline eller via style sheet? Hvis det er inline kan jeg godt se at det er besværligt, men hvis du har lavet det via et sheet er det vel bare at skifte dette ud på en teste side og så sidde og arbejde med det.

Alternativt kan du jo via f12 rette live i css´en via din browser og se, hvordan det kommer til at se ud. Det er en ok måde at prøve ting af, men måske lidt besværligt i længden.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. december 2014 - 17:47 #2
Siden er ret kompleks, og må ikke lukkes ned under test af nyt udseende ( knap 1000 linier CSS i en stylesheet )

Jeg tænkte nærmest på et kald - a-la:
http://denneside.dk/Preview.fwx?css=main2.css
- så den dermed kaldte en alternativ css stylesheet, og jeg kunne rette den til, indtil den var tilfredsstillende.
Jeg skal primært have rettet i størrelsen på skærmen, men det er mange steder der skal "pilles"
Avatar billede keysersoze Guru
25. december 2014 - 18:46 #3
Hvis du ikke kan lave en kopi, hvilket vel også er et problem i forhold til fx backup, og du ikke bare kan skifte må du lave funktionaliteten selv via php; findes querystring "css" så benyt værdien herfra fremfor standard css.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. februar 2015 - 13:45 #4
Fik en programmør til at lave noget specifik til mig.
Det virker helt efter hensigten ;-)

Tak for indspark