Avatar billede martin_moth Mester
26. december 2014 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Router giver 2 netværksnavne

Jeg har sat en cisco linksys e2500 til min router, for at forlænge rækkevidden af mit trådløse betværk.

Problemet er nu at jeg har 2 trådløse netværk (hver deres navn), og min mobil osv hopper mellem de 2 netværk og det giver en række ulemper.

Hvordan får man det til at have et og samme netværksnavn?
Avatar billede larsen45 Juniormester
26. december 2014 - 10:57 #1
Avatar billede larsen45 Juniormester
26. december 2014 - 11:00 #2
Avatar billede martin_moth Mester
26. december 2014 - 11:03 #3
Synes ikke helt den løser problemet

Det hele virker, alt er koblet sammen, problemet er at jeg nu har 2 wifi-net som mine enheder logger på
Avatar billede larsen45 Juniormester
26. december 2014 - 13:44 #4
Det er ikke sat korrekt op det er fordi den smider 2 ip adresser ud stadigvæk.
Se denne her igennem også.
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/network-wifi/3494655/how-set-up-router-as-repeater/

Disable DHCP by un-ticking it on the relevant configuration page. To assign a fixed IP address.

Der skal kun være 1 routere som styrer det hele og den anden slave.
pt skifter den imellem begge 2 alt efter hvor du er i huset.
Ellers skal du lave 2 klassiske netværk med hver sit navn og password til, som du så tilslutter dig til med hver sit kodeord, sådan at du er på med hver sin router alt efter område i bygningen du er i.
Vil du kører access point skal de have hver deres navn og den ene skal henvise til den anden routere og fraslået DHCP med en fastlåst ip adresse ellers vil de stadig kører som 2 seperate enheder hvad wifi angår.
Eller lade dem kører på hver sit LAN.
Avatar billede martin_moth Mester
30. december 2014 - 09:07 #5
Smid svar

Det spiller nu
Avatar billede larsen45 Juniormester
30. december 2014 - 23:14 #6
Super lyder godt