Avatar billede Tina1980 Nybegynder
26. december 2014 - 16:48 Der er 16 kommentarer

God studie bærbar

Hej,

Jeg har kigget på denne pc. Toshiba L50D-B-13E 15.6" A4-6210/8GB/750GB/R5 M230 - 2 GB White
Jeg skal bruge den til studie, facebook, word, google sheets, mails og surf på nettet. Den må ikke være for langsom til at åbne nye sider på nettet.

Vil det være en god pc til mig?

Jeg fik denne i julegave men er den ikke for langsom? Compaq 15,6 15-h49no

Håber der er en der  vil tage sig tiden til at give et svar for jeg er på herrens mark :-) på forhånd tak.

Mvh Tina
Avatar billede Blueeyez Mester
26. december 2014 - 19:17 #1
Find en med en SSD..
Avatar billede Tina1980 Nybegynder
26. december 2014 - 19:33 #2
Toshiba Satellite L50-B-273

Er denne her meget bedre?
Avatar billede Tina1980 Nybegynder
26. december 2014 - 19:57 #3
Eller denne?

Toshiba L50-B-22J 15,6 N2840 8GB 128GB SSD Intel HD win8
Avatar billede Blueeyez Mester
26. december 2014 - 20:12 #4
Umiddelbart ja :-)

Fordele:
Den har usb3 (køb en usb3 ekstern til og have backup af dine lektier, gerne en 2.5" som ikke har ekstern strømforsyning).
Intel wifi kort (Bedre bliver det næppe)
SSD (Ved ikke hvilket mærke, men krydser fingre for det er samsung).

Ulemper:
3 usb porte (Anbefaler 4)
Der er Windows på (Ja sry, men jeg er til Linux ;-) )

Det er lige det der falder mig i øje..
Og husk nu at lav backup gerne med dropbox af lektier.. Der er så mange studerende som der går noget galt for lige op til eksamens tid..
Avatar billede Blueeyez Mester
26. december 2014 - 20:14 #5
Toshiba L50-B-22J 15,6 <- Dårlig!
Hold dig fra celeron processorer....
Avatar billede Blueeyez Mester
26. december 2014 - 20:22 #6
Bare så vi er enige. Det er den her af dem jeg synes du skal vælge:
http://kortlink.dk/fkws
Avatar billede Tina1980 Nybegynder
26. december 2014 - 22:23 #7
Mener du at den du har linket til der vil være rigtig god til mit behov? :-)?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2014 - 08:34 #8
I forhold til de andre så ja :-)
Avatar billede Tina1980 Nybegynder
27. december 2014 - 10:14 #9
Mange tak så bliver det den :-)
Vil håbe den bliver sat ned her til januar ;-)
Avatar billede Tina1980 Nybegynder
27. december 2014 - 14:05 #10
Jeg var nede i Fona og kigge og kunne egentlig bedre lide størrelsen på en 13 tommer skærm. Er der en model i den hvide Toshiba satellite udgave du kan anbefale? :-) synes ikke jeg kan finde en
Avatar billede Tina1980 Nybegynder
27. december 2014 - 14:41 #11
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2014 - 18:53 #12
Den har en HDD og ikke SSD i sig..
Er du helt sikker på du ikke bliver træt af 13"?
Jeg vil ikke anbefale den til studie, da du jo skal kunne bruge tastaturet optimalt mm.. laveste jeg selv har brugt er 14" og i dag 15.6" (Ville godt op i højere, men så bliver tastaturet for træls og bærbaren lidt klodset)..
Avatar billede Tina1980 Nybegynder
27. december 2014 - 19:06 #13
Jeg har en 17 tommer jeg kan bruge derhjemme til de store opgaver.

Nå ja jeg skulle se efter SSD, det havde jeg allerede glemt :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2014 - 20:30 #14
At du har en 17" der hjemme er ikke helt det samme og du kan os komme til at skulle arbejde sammen med andre og så kan du ikke bare gå hjem og sidde ved en 17" ;-)

Prøver blot at sørge for du får en bærbar du ikke vil fortryde og jeg ved mange ikke vil betale mere end 3000 kr og da jeg selv skulle finde en bærbar nr 2, så gik jeg os efter de billigeste jeg kunne finde, men der var ulemper ved alle.. endte med og købe en til 5000 kr og skal jeg være helt ærligt så tror jeg at jeg har været ekstremt heldig, men os valgt funktioner/ydeevne fremfor en billig pris.
Dertil så kører jeg jo ikke med Windows, men med Linux Ubuntu og derfor vil jeg ikke købe en bærbar med Windows på (Hvilket gjorde det en del sværere) men endte med at finde en forhandler der lå ca 1 km fra mig..

Der er altid en bagside af medaljen, men jeg synes forsiden er så skinnende at den bagside der er en smule dyster ikke gør mig så meget..
Har en Abook Z510 (abook.dk) købt ved bygpc.dk/bbec.dk
Avatar billede Jensgade Nybegynder
04. januar 2015 - 23:54 #15
Hej Tina, vil umiddelbart sige, at du ikke bør kigge efter en bærbar med SSD, ved mindre du lægger stor vægt på opstartstiden. Når først windows har loaded, vil det være begrænset hvor meget du vil få ud af en SSD kontra normal harddisk, hvis du bruger computeren som angivet.

Et solidt forslag herfra ville være http://www.demo-vare.dk/produkt/lenovo-yoga-2/ til 4.200,- Den er en smule langsommere end den Acer du selv har linket til - dog uden betydning hvis du spørger mig. Fordelen her er dog, foruden besparelsen, at den kan bøjes helt om, og bruges som en tablet når man sidder i sofaen/toget eller lign.

Ellers god vind med din søgen.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. januar 2015 - 04:51 #16
#15 Der er flere fordele end ydeevne.

En SSD har ikke interne komponenter der bevæger sig som en HDD og dermed vil den ikke blive beskadiget på samme måde som alm HDD gør inkl hybrid.
En SSD er hurtigere generelt (Du har vel kun prøvet en hybrid disk med den kommentar eller en dårlig SSD)
En SSD mindre strøm.. (Mindre slid på batteriet)

Jeg har ingen erfaringer med Windows og SSD, men mig bekdnt så skal ens disk ikke defragmenteres når man har en SSD...

Kører selv Linux Ubuntu så jeg slipper for alle de Windows problemer i min hverdag og bruger en Samsung evo 840 SSD. Har haft en Kingston V300, men de kan ikke anbefales.