Avatar billede InGamer720 Nybegynder
29. december 2014 - 00:29 Der er 6 kommentarer

Lydkort og mikrofon

Hej eksperter.

Jeg har en irriterende "brummen" ved min mikrofon. (Jeg kan altså ikke selv hører det, men dem jeg snakker med over fx skype kan godt)

Så jeg vil hører om det måske vil hjælpe hvis man køber et lydkort til sin pc.
Jeg har læst mig frem til at "brumme lyden" kan komme fra strøm der løber i bundkortet, og for så det integreret lydkort til at sende "brumme lyden" ud, i stedet for min stemme rent.
Derfor hvis man har et lydkort, har lyden et separat system i forhold til bundkortet, og man vil så få bedre lydkvalitet.

Men vil i tro at det kan hjælpe på mikrofon-lyd kvaliteten?

-Jonas
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2014 - 00:40 #1
Har du prøvet at forbinde computerens kabinet til en radiator eller andet der kan jorde den? Eller har du jordstik på computeren?
Forsvinder brummelyden når du rokker på ledningerne, så er det dårlige forbindelser.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2014 - 00:41 #2
Er mikrofonen prøvet på anden pc, så den kan udelukkes i at være defekt?
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
29. december 2014 - 01:10 #3
#1 Mikrofonen er ikke defekt.

#2 Jeg bor i et gammelt hus, hvor der ikke er jordforbindelse.

#3 Ja, jeg har forbundet til en radiator før, det resulteret i at der var spænding i alle radiator i huset. Så det er ikke en god idé at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2014 - 05:53 #4
er du sikker på det ikke bare er stikket ? prøv at rykke med mic-stikket
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2014 - 09:27 #5
Så er der jo en defekt i din strømforsyning. Der skal jo ikke opstå spænding/strøm i radiatorerne fordi du jorder din pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2014 - 09:53 #6
Tanke. Kan der være dele af bundkortet der har kontakt med kabinettet?
Ikke så det kortslutter for det hele, men bare så der kommer spænding i kabinettet