Avatar billede Droa Seniormester
30. december 2014 - 10:24 Der er 1 løsning

lave en liste ud fra 2 lister hvis begge har samme key

Hej Eksperter

endnu et hurtigt spørgsmål.

Jeg har en List med en class jeg har lavet, den indeholder en lang liste med data, som jeg har prøvet at sortere i en bestemt rækkefølge, med Linq

foreach (string server in serverList)
                    {
                        var databaseList = bufferedWorkerData.Where(s => s.Server == server).GroupBy(s => s.Database).Select(s=>s.First().Database);
                        foreach (string database in databaseList)
                        {
                            var tableList = bufferedWorkerData.Where(s => s.Server == server).Where(s => s.Database == database).GroupBy(s => s.Table).Select(s=>s.First().Table);
                            foreach (string table in tableList)
                            {
                                List<TableVectorData> tableData = bufferedWorkerData.Where(s => s.Server == server).Where(s => s.Database == database).Where(s => s.Table == table).ToList();
                                foreach (TableVectorData curData in tableData)
                                {
                                    workerlog.Info(curData.Database+"."+curData.Server+"."+curData.Table+": "+curData.Data.ToString());
                                }

nu er det sådan at listen os kan indeholde data som der slet ikke er brug for der bliver køre igennem loopene, så derfor har jeg en liste med alle underlæggende tabeller jeg gerne vil bruge i en anden liste, i samme Server, Database, Tabel format som min dataliste.

spørgsmålet er om der er en let måde at implentere min anden liste, så den kan excludere alle de data, som ikke behøver køres igennem mine loops?

f.eks

Liste 1: Æble,Æble,Banan,Citron, Pære, Banan, Appelsin,Pære,Æble
Liste 2: Æble, Banan, Kiwi, Pære

Resultat: Æble, Æble,Æble, Banan, Banan, Pære, Pære
Avatar billede Droa Seniormester
30. december 2014 - 10:27 #1
arh, fandt ud af det, kan jo bare tjekke med et if, efter jeg køre min foreach.

if(!controlList.Contains(server)){
break;
}