Avatar billede cjep Nybegynder
01. januar 2015 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke joine Minecraft på LAN - Router konfiguration?

Jeg har en ZYWALL USG20W der kører LAN og Wifi (bridget), i samme zone. Kører ikke DMZ, kun LAN.
Alle enheder kan gå på internettet, men ungerne kan ikke spille multiplayer på deres ipad/android tablets selvom de er på samme LAN.

Vi bruger IKKE dedikeret server, men blot funktionen med at oprette en verden og joine den fra en anden tablet der ikke virker. Det virker fint i skolen og hos venner, så jeg mistænker at min ZYWALL skal konfigureres specifikt til dette :-(

Det gælder både i Minecraft og Terraria - og altså helt internt på LAN, så portforwarding etc. burde ikke være i spil her.

Nogen ideer?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. januar 2015 - 14:53 #1
Er AP isolation aktiveret? Dermed kan wifi enheder ikke kommunikere med hinanden eller andre enheder på samme netværk..
Avatar billede cjep Nybegynder
01. januar 2015 - 16:24 #2
Hmm, kan ikke finde nogen steder, hvor man kan sætte AP isolation.
Mistænker også QoS, men sådan en indstilling kan jeg heller ikke se på ZYWALL USG20W.

Har du nogen ide til, hvor det burde fremgå?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. januar 2015 - 19:46 #3
Ikke ligefrem. Jeg anbefaler normalt folk til at købe en router og det udstyr de får fra deres internet udbyder skal de sætte i bridge mode.. (Zyxel er ikke ligefrem et firma jeg har meget til overs for..)
Avatar billede cjep Nybegynder
02. januar 2015 - 17:52 #4
LØST

Det var QoS der skulle slås fra. Fandt det under "Advanced settings" under WLAN oversigten :-)
Avatar billede cjep Nybegynder
06. april 2015 - 14:09 #5
Nå der var lige en ekstra detalje, før det virkede:

1. NETWORK > Interface > WLAN
2. Advanced Settings
3. QoS = None
  Auto Block ACK = Slået fra

Så virker det!

/Claus