Avatar billede tdh1309 Juniormester
04. januar 2015 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wamp - Apache PHP eksekveres ikke

Hej

Jeg har installeret WAMP (som mange gange før) og vil afvikle noget PHP via local host.

Problemet er at mine .php filer ikke afvikles. Når jeg via http://localhost/ vil køre index.php kommer browseren med en forespørgsel om hvordan FILEN skal åbnes? Sådan plejer det ikke at være.

For en halv time siden så det ud til at køre fint, har ikke ændret noget men nu kører det ikke længere. Jeg har naturligvis genstartet maskinen og de der ting man starter med at prøve.

Hvis jeg i browseren kalder http://localhost/test.html vises siden perfekt.

Alle forslag er meget velkomne.

Jeg kører Windows 7 64 bit, Apache 2.4.9
Avatar billede tdh1309 Juniormester
04. januar 2015 - 19:58 #1
Ps. hvis jeg i WAMP menuen vælger "Put Offline" bliver ikonet orange et øjeblik, og skifter derefter til grøn = OnLine?
Avatar billede tdh1309 Juniormester
04. januar 2015 - 20:00 #2
Pps. Ved offline får jeg fejl "Denne side kan ikke vises" ved OnLine får jeg som tidligere nævnt at den tror .php er en fil som skal åbnes via et program!
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2015 - 20:31 #3
har du lagt php-filerne i en mappe, som wamp kender i localhost?
Avatar billede tdh1309 Juniormester
05. januar 2015 - 01:18 #4
Hel Claes57

Filerne bør ligge det korrekte sted.

Hvis jeg via WAMP (menu) vælger www mappe ligger filerne i folderen. Det bør jo også være der Apache/ PHP eksekverer fra.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
05. januar 2015 - 17:06 #5
Hej

Som oftest når tingene driller er der et logisk svar på dette.

I mit tilfælde skyldtes det min .htacces fil:

# Use PHP5.4 as default
AddHandler application/x-httpd-php54 .php

Jeg kører PHP 5.5
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2015 - 17:13 #6
ok - og tak fordi du gav løsningen også.