Avatar billede Guitarist Novice
05. januar 2015 - 16:45 Der er 2 kommentarer

Google fotos + Excel regneark

Hej alle

Overvejer lidt at starte en webshop op, hvor jeg skal handle med div. varer fra forskellige leverandører.

Mit spørgsmål går på, om det er muligt at lave et script, som søger billeder + tekst ud for mig... Eller om man må gå den lange vej, og selv finde fotos af div. produkter (som selvfølgelig er lovlige) + selv skrive tekst.

Min idé er følgende som et eks.

Jeg har en vare som f.eks. hedder "Philips barbermaskine ABCD".. Når jeg så indtaster det, så finder scriptet selv foto af den præcise varebeskrivelse.. ?

Hele listen vil blive lavet i et Excel, så scriptet blot skal indsætte foto og evt. tekst i Excel regneark.
Avatar billede gnowak Nybegynder
08. januar 2015 - 18:14 #1
Jeg tror det bliver en smule svært at lave I Excel.

Det man kan gøre, når man har en webshop, er at få adgang til leverandørens data og hente informationerne, når det er nødvendigt.

VH. GrN.dk
Avatar billede Guitarist Novice
11. januar 2015 - 19:43 #2
Tænkte også.. om man ikke kunne lave det via en IF sætning..

Altså... IF "textstreng = foto fra google foto" then .......

Så kunne man smide det i en access db istedet for  ?